וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנה מונא: "הופתעתי מקבלת הפנים החמה בטורקיה"

ניר יהב

8.11.2011 / 10:50

הסייעת לרצח הנער אופיר רחום, ששוחררה בעסקת שליט, מספרת בריאיון בלעדי לוואלה! חדשות על רגע השחרור מהכלא והגירוש מהארץ. מונא סיפרה שגורמים רבים מסייעים לה וסירבה להתייחס לרצח

אמנה מונא, מי שהייתה מעורבת בחטיפתו ורציחתו של הנער אופיר רחום ושוחררה במסגרת עסקת שליט, הופתעה מאוד מקבלת הפנים החמה לה זכתה בטורקיה. בריאיון בלעדי ומיוחד לוואלה! חדשות מגלה היום (שלישי) מונא כי בניגוד לדיווחים, היא לא סירבה להיות מגורשת לרצועת עזה: "התכוונתי להגיע לעזה, אבל ביום העסקה אמרו לי שאני הולכת למצרים ושם אני צריכה להחליט לאיזו מדינה להיות מגורשת: סוריה, טורקיה או קטאר. בחרתי ללכת לטורקיה ולא ציפיתי לקבל פנים כזו שם. זה היה פשוט מדהים".

מונא, אחת האסירות הביטחוניות ה"כבדות" ששוחררו בעסקת שליט, לא מבינה את האובססיה של הישראלים אחריה: "למה זה כל כך מעניין אתכם לדעת איך החיים שלי אחרי הכלא? למה אתם כל הזמן מחפשים אותי? מה אתם רוצים ממני? אתם רוצים לדעת אם אני שמחה או עצובה? הרי יש עוד 450 אסירים ששוחררו בעסקה, תדברו איתם. בכל מקרה אתם לא מפרסמים את האמת, אלא רק את מה שאתם רוצים. כל מה שאתם מפרסמים זה שקר. לא הבנתי למה שבוע לפני העסקה פורסמו כל כך הרבה כתבות עלי. האמת? זה לא מפריע לי, זה רק מחזק את אי-האמון ביני לביניכם".

אמנה מונא נוחתת בטורקיה לאחר שגורשה במסגרת עסקת גלעד שליט. רויטרס
מונא מיד לאחר הגעתה לטורקיה/רויטרס

מה היא מתכננת לעשות בטורקיה? "ממה שהבנתי, אני לא יכולה לחזור לשטחי הרשות הפלסטינית, לכן אני עומדת להתחיל את החיים שלי מחדש כאן", היא אומרת. "אני רוצה להשלים את לימודי הפסיכולוגיה, להשיג עבודה ולהקים משפחה. לא קשה לי כאן. אני מסתדרת היטב. אפשר להסתדר בכל מקום. והאמת היא שהרבה הרבה אנשים עוזרים לי מבחינה כלכלית. לא רק טורקים, אלא מכל העולם".

מונא מספרת כי מהרגע הראשון שנכנסה לכלא, ידעה שתשתחרר מוקדם מהצפוי: "ידעתי מהרגע הראשון שאשתחרר כי אני מאמינה באלוהים". מונא מסרבת לענות לשאלות האם היא מתחרטת על חטיפתו ורציחתו של הנער אופיר רחום ליד רמאללה. "על השאלה הזו אני לא רוצה לענות". מונא מסרבת גם לענות על השאלה מדוע לדעתה היא דמות כל כך שנואה בישראל. "גם על השאלה הזו אני לא רוצה לענות", היא עונה. "חלאס, מספיק. תנסו לשכוח אותי כבר".

פיתתה את רחום בצ'אט באינטרנט

אופיר רחום, תושב אשקלון בן 16 במותו, נרצח ב-17 בינואר 2001. לפני כן קיים אופיר שיחות צ'אט עם מונא באינטרנט ולאחר שרכשה את אמונו, שכנעה מונא את אופיר להגיע לירושלים כדי לפגוש אותה. מונא, אז בת 22, הציגה את עצמה בפני אופיר בשם "סאלי", ואמרה כי היא הגיעה ממרוקו ועדיין לא שולטת בשפה העברית.

כשאופיר הגיע למקום המפגש בירושלים, מונא הסיעה אותו למבואות רמאללה, שם המתינו לה שני שותפיה, פעילי הפתח חסן אל-קאדי ועבד אל-פתח דולה, שניסו להוציא את אופיר מהרכב. אופיר סירב ואחד משני שותפיה ירה בו למוות. לאחר הרצח, הפלסטינים קברו את גופתו ברמאללה ויממה לאחר מכן, הגופה נתגלתה על ידי מקומיים. בהמשך הועברה הגופה לבית חולים מקומי ומשם לישראל. בשנת 2003 הורשעה מונא בגרימת מוות בכוונה ונגזר עליה מאסר עולם. עבירת גרימת מוות בכוונה בחוק הצבאי, מקבילה בחומרתה לעבירת רצח בחוק העונשין. גם על שני שותפיה של מונא נגזרו מאסרי עולם.

עוד על משוחררי עסקת שליט:
41 האסירים שגורשו לחו"ל הגיעו למדינות היעד
אביו של אופיר רחום: "נשלם בעתיד מחיר כבד"
מאז שחרור שליט צה"ל עצר יותר ממאה מבוקשים בגדה
מענק כספי ומלון יוקרה: כך התקבלו האסירים ברשות
משוחררי השלב השני בעסקה: גנבי רכב ושב"חים


לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully