וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש משפחת הפשע חרירי מואשם בסחיטה ובעושק

גלעד גרוסמן

21.12.2011 / 15:00

ת' ביקש לבנות בניין דירות ומשלא הצליח לכסות את הוצאות הבנייה פנה למאלק אגבריה חרירי ולווה ממנו כסף. כשלא עמד בתשלומים החל חרירי, ביחד עם שותפו של ת' לסחוט ממנו כספים וסחורות

לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד מאלק אגבאריה חרירי, מי שעומד בראש משפחת הפשע חרירי, בגין עבירות של עושק וסחיטה של בעל יחידת דיור. לטענת הפרקליטות "העדים כולם, יראים מחרירי, הם מסרבים לדבר עליו, להתעמת אתו, ומצהירים כי הם חוששים לחזור על הדברים שאמרו במשטרה בבית המשפט בפניו משום שחוששים לחייהם ולחיי בני משפחתם".

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיכל מזור מפרקליטות מחוז מרכז, הסיפור החל כשאדם בשם ת' ביקש לבנות עשר יחידות דיור במשק של אמו במושב צופית, לאחר שנקלע למצוקה כלכלית. ת' יצר קשר עם את שמואל מוסיה, בן 39 מכפר סבא, שיהיה אחראי לבנייה. לטענת הפרקליטות, ת' סיכם עם מוסיה שההכנסות מיחידות הדיור יתחלקו ביניהם, וגם ישמשו לתשלום חובות של השניים, בהם חוב של 70 אלף שקל שמוסיה חב לחרירי. לקראת סוף הבניה נאלצו השניים לקחת הלוואה, על מנת לכסות את הוצאותיהם ומוסיה הציע לקבל הלוואה מחרירי. מוסיה גם הזהיר את ת' כי "הם לוקחים כסף מהשטן" וציין בפניו כי אם לא יוכלו להחזיר את הכסף הם "עלולים להיפגע".

השניים, כך נטען בכתב האישום, לקחו מחרירי הלוואה בגובה 150 אלף שקל, בריבית חודשית של עשרה אחוזים. כשהגיעה העת לפרוע את הכסף, לא הצליחו השניים לעמוד בהחזרים, ומוסיה הפעיל לחץ על ת' תוך שהוא מקלל אותו, צועק עליו ומאיים עליו כי אם לא יחזירו את הכסף, הוא יפגע בו וישלח אליו ואל משפחתו את חרירי.

בשלב זה, על פי האישום, פתחו חרירי ומוסיה במסכת סחטנות אלימה נגד ת'. כך לדוגמה, הודיע מוסיה לת' כי חרירי יגור באחת מיחידות הדיור ללא תשלום, ואף דרש ממנו לשדרג את היחידה. ת', שפחד ממוסיה, הסכים וחרירי התגורר בדירה ללא תשלום במשך שלושה חודשים. בהמשך ביקש מוסיה לחתום על חוזה שכירות. ת' הסכים וחתם עמו על חוזה לתקופה בלתי מוגבלת, ללא תשלום.

בכתב האישום נטען עוד, כי בהמשך דרש חרירי שת' ישיג עבורו מחשב נייד וטלפונים סלולאריים. בנוסף, מוסיה הורה לת' לבקש הלוואה נוספת, וזה נאלץ לשלם לחרירי 45 אלף שקלים נוספים מדי חודש. מוסיה, שלחץ על ת' לשלם את החוב, אף הכה אותו מספר פעמים. בסופו של דבר נמלט ת' בשל חששו מחרירי, ואמר למוסיה שהוא שוקל להתאבד או לפנות לעזרת המשטרה. לאחר מכן עזב חרירי את הדירה, ואלו הזכויות על הדירות הועברו לידי מוסיה, כאשר ת' נותר חסר כל.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצריהם של חרירי ומוסיה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר נכתב כי חרירי אמנם לא נקט באלימות ישירה כלפי ת', "אך הוא מודע היטב למצוקה הקשה שלו בשל החזרי החובות הגבוהים והרבים, וכן הוא מודע למוניטין שלו בעיני המעורבים, מחומר הראיות עולה בברור שהוא אינו מהסס להשתמש במעמדו זה כדי לדרוש ולקבל את מבוקשו".

עוד באותו הנושא
בית המשפט קבע: שבעה חודשי מאסר לשלום דומרני
"שירזי ללווה: אם לא תחזיר כסף אעיף לך את הראש"
נחשפה רשת החשודה בסחיטת מיליונים ממהמרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully