וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירזי ללווה: אם לא תחזיר כסף אעיף לך את הראש"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד העבריין ריקו שירזי. כתב האישום בפרשת החשבוניות הפיקטיביות, מייחס לשירזי עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים ושורה של איומים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לבית המשפט המחוזי הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד העבריין ריקו שירזי, בגין שורה ארוכה של עבירות הלבנת הון, עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים ושורה של מקרי איומים. סעיף האיומים שמופיע בכתב האישום שהגישו עורכי הדין דנה אמיר, אורי שפיגל, ליאת בכור ולירון וקנין מרשות המסים, לא נכלל בהצהרת התובע שהגישה המשטרה לבית המשפט. בית המשפט האריך את מעצרו של שירזי בשלושה שבועות.

לפי כתב האישום שמתבסס על חקירת היחידה הארצית לפשיעה כלכלית - להב 433, שירזי ואחרים הוציאו חשבוניות פיקטיביות על סך של למעלה מ-25 מיליון שקלים, כאשר שירזי עצמו התחמק מתשלום מס על הכנסותיו במע"מ בגובה של למעלה מ-3.5 מיליון שקלים. כמו כן מייחסים לשירזי ברשות המסים, עבירות של הלבנת הון בלמעלה מ-14.5 מיליון שקלים. כתב האישום מציין שורה של הלוואה במאות אלפי שקלים, שניתנו לחברות שונות, עליהן שירזי לא דיווח לא שילם מס.

בנוסף לעבירות הכלכליות, שירזי נאשם כאמור גם בעבירות איומים. בכתב האישום נטען כי שירזי נתן הלווואה למנהל בחברת הרכב אופל. שירזי איים על המנהל שאם לא יחזיר לו את כל החוב, כולל ריבית, "אעיף לך את הראש לפני שתיקח לי כסף". במקרה אחר איים שירזי בנוכחות שוטר שחקר אותו, לפגוע בעד המדינה בתיק ובבני משפחתו. "עד המדינה וילדיו ישלמו על מעשיו ואלוהים ישלם להם בתרופות", אמר שירזי לחוקר, "כשאני עושה אפצ'י, חצי עולם עומד על הרגליים וגם אם עד המדינה יהיה בתאילנד על חוף הים, ימצאו אותו ואלוהים ישלם".

"יעשו לו פיצוץ של קוזו אוקמוטו"

עוד ציון בכתב האישום כי במהלך חקירתו עשה שירזי תנועת ירי אקדח עם ידו ואמר: "כדור בין העיניים". במהלך חקירה אחרת, איים שירזי לפגוע פעם נוספת בעד המדינה: "וואלה, אם יעשו לו פיצוץ של קוזו אוקמוטו בחוץ לארץ, הוא יקבל מכה משמים, ישנו את כולו, יעצרו אותו ארבעה קילוגרמים, הוא יקבל משמים את המכה".

בכתב האישום נטען גם כי נציג מטעם שירזי פנה אל אדם אחר במטרה לרכוש ממנו רכב מרצדס יוקרתי, אולם אותו אדם לא עמד בהבטחה לספק את הרכב במועד ולכן החליט שירזי "לקנוס" אותו בעשרת אלפים שקל. אז פנה אותו אדם אל עובד משרד התחבורה והתחנן שישחרר את הרכב באופן דחוף מכיוון ש"הרכב שייך לאדם שאיננו כל כך נורמלי". רשות המסים מבקשת לחלט רכוש רב השייך לשירזי. בין השאר מדובר על רכב מרצדס, שני רכבי BMW ושעון משובץ יהלומים בשווי 175 אלף שקל.

ביום שישי שעבר הוגש לבית משפט השלום בפתח תקוה כתב אישום ראשון בפרשה. כתב האישום נגד שלום ברגיג, בן 46 מראשון לציון, חשף את השיטה שבה פעלו החשודים השונים בפרשה. ברגיג נאשם בניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף.

לפי כתב האישום, ברגיג דיווח על הכנסות מעסקת מקרקעין כוזבת בסך של למעלה מעשרה מיליון שקלים ודרש החזר מס בגובה של 1.4 מיליון שקל. עפ כתב האישום, ברגיג היה הבעלים של חברה בתחום אמרגנות והפקות אירועים ודיווח על הכנסות מעסקת מקרקעין כוזבת בסך של למעלה מעשרה מיליון שקלים.

עוד בנושא:

אישום ראשון בפרשת החשבוניות במעורבות ריקו שירזי
נעצר עובד במע"מ בחשד שסייע לעבריין ריקו שירזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully