וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר עובד במע"מ בחשד שסייע לעבריין ריקו שירזי

15.11.2011 / 18:15

החשוד נעצר על ידי היחידה הארצית לחקירות כלכליות בחשד שניצל את קשריו ברשויות המס ותיווך בין חשודים בפרשה, וביניהם ריקו שירזי. פרקליטתו: "קשרים עם אנשים ממע"מ לא מהווים עבירה"

חשוד נוסף בפרשת החשבוניות הפיקטיביות של ריקו שירזי: המשטרה עצרה אתמול (שני) עובד לשעבר ברשויות מס הערך המוסף (מע"מ) החשוד כי תיווך בין חשודים בפרשה, ביניהם העבריין הבכיר, לבין מפקחי מע"מ, במטרה לקבל החזרים שלא כחוק מרשות המסים. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו בשלושה ימים.

היחידה הארצית לחקירות כלכליות של להב 433 עצרה את החשוד, שהיה חוקר במע"מ עד לפני מספר שנים, בעקבות המידע שהגיע מעד המדינה בפרשה, אשר כבר סיפק למשטרה ראיות לכאורה לכך שמעורבים בפרשה דיווחו לרשויות המס על עסקאות פיקטיביות, על מנת לזכות בהחזרים בסכומים של מיליוני שקלים.

על פי החשד, ניצל העובד לשעבר את קשריו ברשויות המס על מנת לתווך בהעברת שוחד לפקידי מע"מ כדי ש"יעלימו עין" מהגשת חשבוניות פיקטיביות מטעם חברה, לצורך החזרי מס. באחד המקרים הוגשו חשבוניות על עסקת נדל"ן גדולה, במסגרתה זויפו מסמכים של קניית קרקעות בשווי מיליוני שקלים.

"מדובר בעדות שקרית ומפלילה"

המשטרה מייחסת לאיש הכספים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, קשירת קשר לביצוע פשע ותיווך לשוחד. נציג היחידה ביקש להאריך את מעצרו בשבעה ימים, בדומה למעורבים אחרים בפרשה. השופט רפי ארניה קבע כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות". עוד החליט השופט כי קיים חשד ששחרורו של החשוד יוביל לשיבוש הליכי חקירה, והורה להאריך את מעצרו עד ליום חמישי.

פרקליטתו של החשוד, עורכת הדין רינת פרידמן, מסרה כי "מדובר באדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי, אשר מכחיש מכל וכל את החשדות המיוחסים לו. הוא טוען כי מדובר בעדות שקרית ומפלילה של עד מדינה, שמנסה לחלץ את עורו מהעבירות שביצע, בדרך של הפללת אנשים חפי מפשע, קשרים והיכרויות עם אנשים ממע"מ לא מהווים כל עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully