וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת מתקן הריגול: לבנון התלוננה על ישראל באו"ם

לבנון הגישה תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות חשיפת "מתקן הריגול הישראלי", שאותר על ידי חיזבאללה בדרום המדינה בתחילת החודש. מהתלונה עולה כי ישראל הפרה את החלטה 1701

משרד הפנים וההגירה של לבנון הגיש היום (שבת) תלונה רשמית נגד ישראל למועצת הביטחון של או"ם, בגין הפרה של החלטה 1701, כך דיווחה סוכנות הידיעות הלבנונית. התלונה הוגשה בעקבות גילויו של "מתקן הריגול הישראלי", שאותר בתחילת החודש על ידי חיזבאללה.

משרד הפנים וההגירה ביקש מהמשלחת הלבנונית לאו"ם להגיש את התלונה למזכיר הכללי של האו"ם ולראש מועצת הביטחון, על מנת שתופץ בקרב המדינות החברות ותתויק כמסמך רשמי תחת הכותרת "המצב במזרח התיכון".

העיתון הלבנוני "א-ספיר" פרסם בתחילת החודש פרטים חדשים על "מתקן הריגול הישראלי" שאותר על ידי חיזבאללה בין הכפרים דיר כיפא וסריפא שבדרום לבנון. על פי הדיווח, המתקן שנחשף הינו כלי מתקדם מאד מבחינה טכנית ועל פי כל ההערכות, הוא הוטמן במקום במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006, בעת שישראל פעלה באזור במהלך המלחמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתקן שנחשף בתחילת החודש בדרום לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם לבנוני המוצג "מהימן מאוד" בדיווח, אמר לעיתון כי מדובר במתקן ריגול גדול מאד הבנוי משלושה חלקים: מכשיר האזנה ושידור, סוללות גדולות ומכשיר שידור שקולט אותות מהמכשיר המרכזי ומעביר הלאה את המידע. "על כן, הטמנת המתקן והפעלתו דורשת 20 איש לפחות ועבודה של מספר ימים. כיום זה בלתי אפשרי". הגורם סיפר עוד כי מתקן הריגול אותר בכרם זיתים באזור וכי המידע שנאסף הועבר לבסיס מודיעין בחרמון.

עוד אמר הגורם כי הסוללות שנמצאו במקום מסוגלות להפעיל את מתקן הריגול תקופה ארוכה שעומדת על לא פחות מ-15 שנה. הגורם אמר שהדבר המוזר הוא שהסוללות הוטמנו 60 סנטימטרים בתוך האדמה, דבר שמאפשר את חשיפתן בקלות על ידי הבעלים של הכרם.

עוד באותו נושא:
דיווח: "מתקן ההאזנה שחשף חיזבאללה הוטמן במלחמה"
אתר לבנוני חושף: כך נראה "מתקן הריגול הישראלי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully