וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולה לישון בשקט: סוהא כבר לא מבוקשת בטוניסיה

משרד המשפטים בטוניס ביטל צו הבאה לחקירה בחשדות שחיתות, שהוצא נגד אלמנת יו"ר הרשות הפלסטינית, המתגוררת במלטה. בזמנו אמרה: עשו לי רצח אופי, הכל נפל עלי ביום השנה למותו של יאסר

טוניסיה ביטלה את צו הזימון לחקירה שהוצא נגד סוהא ערפאת, אלמנתו של יאסר ערפאת, היו"ר המנוח של הרשות הפלסטינית. דובר משרד המשפטים בטוניס הודיע אמש (שישי) כי השופט שחתם על הצו בחודש אוקטובר חזר בו מהחלטתו, והבהיר כי לא היה מדובר בצו מעצר אלא בזימון לחקירה בלבד, שנועד להביא את הגב' ערפאת ממלטה לתישאול בטוניסיה.

יאסר ערפאת. AP
ערפאת הביעה צער שההאשמות פורסמו סמוך ליום השנה למותו של בעלה/AP

ערפאת, המתגוררת במלטה עם בתה, נחשדה במעילה בכספי בית ספר שהקימה ב-2006 עם לילי טראבלסי, אשתו של נשיא טוניסיה לשעבר, זין אל-עבדין בין עלי. בשעתו, כשדווח שהוצא נגדה צו מעצר, עראפת דחתה בתוקף את ההאשמות הקשות נגדה. בשיחה עם עיתונאים מביתה, היא הביעה צער על כך שהעניין "נפל עליה" במועד כה קרוב ליום השנה למותו של בעלה, ואמרה כי נעשה לה "רצח אופי" בתקשורת.

קשרי ידידות עם משפחת הנשיאות שירדה מהשלטון

סוהא ערפאת קיבלה אזרחות טוניסאית בשנת 2006. שנה לאחר מכן, גורשה מהמדינה ועברה לאי מלטה. במסגרת חייה בטוניסיה, התפרסמה ערפאת בקשרי הידידות שלה עם לילי א-טראבלסי, אשתו השנייה של הנשיא הטוניסאי, ובאוגוסט 2006 נפוצו שמועות לפיהן היא התארסה לבלחסן, אחיה של לילי. ערפאת הכחישה את הדיווחים.

יאסר ערפאת נישא לסוהא בטוניסיה בשנת 1990. סוהא עבדה כשש שנים בלשכתו של יו"ר אש"ף לשעבר כאחראית על יחסי הציבור, ו-1995 נולדה בתם, זהווה.

ערפאת פרצה לתודעת הציבורית בשלב מאוחר יחסית, סמוך למותו של בעלה. היא השתלחה במנהיגים הפלסטינים שבאו ב-2004 לבקר את יו"ר הרשות בימיו האחרונים, ואמרה: "שהעם הפלסטיני יידע שאלה הרוצים לרשת את אבו-עמאר, באים לכאן לפריז". ממיטת חוליו של יו"ר הרשות, תקפה אותם אישית, ואמרה כי "הם באים לפה לבקרו כי הם רוצים לקבור אותו בעודו חי". מאז הורעו מאוד יחסיה של ערפאת עם ההנהגה הפלסטינית ועם הציבור הפלסטיני כולו, שראה אותה כאישה מושחתת, שהעדיפה לחיות את החיים הטובים בחו"ל.

סוהא ערפאת: "דוחה את האשמות השחיתות הטוניסאיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully