וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהא ערפאת: "דוחה את האשמות השחיתות הטוניסאיות"

ניר יהב

31.10.2011 / 22:49

רעייתו של יו"ר אש"ף בעבר התייחסה לצו המעצר שהוציאה נגדה ממשלת טוניסיה, בגין מעשי שחיתות בהם הייתה מעורבת כשניהלה בית ספר במדינה, בזכות קשריה האישיים עם הנשיא המודח בן עלי

סוהא ערפאת, אלמנתו של ראש הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת, דחתה היום (שני) את ההאשמות לפיהן היא מעורבת במעשי שחיתות. בימים האחרונים פורסם כי טוניסיה הוציאה נגד ערפאת צו מעצר בינלאומי בגין מעשים אלה. בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית מביתה שבאי מלטה אמרה ערפאת: "אני דוחה את כל ההאשמות שפורסמו בכלי התקשורת. אני מוכנה להתמודד עם ההאשמות ולהציג את כל המסמכים שברשותי. מיניתי עורך דין טוניסאי להגיש את המסמכים".

מוקדם יותר היום אישר גורם בכיר במשרד המשפטים בטוניסיה כי ארצו הוציאה צו מעצר בינלאומי נגד סוהא ערפאת באשמת שחיתות. שוכרי נפטי, בכיר במשרד המשפטים, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי טוניסיה הוציאה צו מעצר נגד ערפאת משום שקיים חשד שהיא מעורבת במעשי שחיתות עם קרוביו של הנשיא המודח, זין אל-עאבדין בן עלי. נפטי לא מסר פרטים נוספים בנושא.

גורשה מטוניסיה ב-2007

שלשום דווח לראשונה כי בית המשפט במדינה הוציא את צו המעצר בגין חשדות למעשי שחיתות בבית ספר שאותו ניהלה בימי הנשיא המודח בן עלי. סוהא קיבלה אזרחות טוניסאית בשנת 2006, אולם שנה לאחר מכן היא גורשה מהמדינה ועברה להתגורר במלטה. במסגרת חייה במדינה נודעה סוהא ערפאת בקשרי הידידות שלה עם לילי א-טראבלסי, אשתו השנייה של הנשיא הטוניסאי. בחודש אוגוסט 2006 אף הופצו שמועות במדינה כאילו סוהא ערפאת עומדת להתחתן עם בלחסן טראבלסי, אחיה של רעיית הנשיא הטוניסאי. סוהא ערפאת הכחישה אז את השמועות.

סוהא ערפאת התחתנה עם יו"ר אשף בעבר, יאסר ערפאת, בשנת 1990 בטוניסיה. הם הכירו אחרי שעבדה כשש שנים בלשכתו כאחראית על יחסי הציבור. בשנת 1995 נולדה בתם המשותפת זהווה. סוהא פרצה לתודעה הציבורית בשלב מאוחר יחסית, סמוך למותו של בעלה, כשתקפה באופן אישי את המנהיגים הפלסטינים שבאו ב-2004 לבקר את יו"ר הרשות בימיו האחרונים.

לקריאה נוספת
אלימות בטוניסיה לאחר זכיית המפלגה האסלמית
הפרדוקס הטוניסאי: שלטון איסלמי במדינה חילונית
האיסלמים בטוניסיה: נקים קואליציה עם החילונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully