וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהא ערפאת גורשה מתוניס

יוני מנדל

13.8.2007 / 12:18

אלמנתו של יאסר ערפאת הופתעה השבוע כשקיבלה מנשיא תוניס מכתב, המודיע לה שאזרחותה נשללה. לא ברורה הסיבה לגירוש

סוהא ערפאת, אלמנתו של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר [[יאסר ערפאת]], המתגוררת בתוניס, קיבלה השבוע הודעה השוללת ממנה את אזרחותה במדינה. בעקבות ההודעה עזבו סוהא ערפאת ובתה זהווה בת ה-12 את [[תוניס]] ועברו ככל הנראה לאי מלטה. עיתון "אל-קודס אל-ערבי" הלונדוני מדווח, כי ההתפתחות המפתיעה הגיעה בהוראת נשיא המדינה זייד אל-עבאדין אבן עלי, שבהוראת לשכתו הוצא המכתב השולל את אזרחותה של ערפאת.

בצו שנשלח השבוע לביתה נכתב, כי "אזרחותה של סוהא בת דאוד לבית משפחת א-טוויל, שנולדה בתאריך 17 ביולי 1963, תילקח ממנה, וזאת לאחר שהוענקה לה על ידי ממשלתו של מנהיג המדינה זייד אל-עבאדין אבן עלי בחודש ספטמבר 2006".

בהודעת לשכת הנשיא לא צוינה הסיבה לשלילת אזרחותה של סוהא ערפאת, מה שהביא לשורה של ספקולציות ברחבי העולם הערבי. העיתונאי התוניסאי תאופיק אל-עיאשי סיפק את אחת מהן באומרו ש"סכסוך חריף על רקע כספי שפרץ לאחרונה בינה לבין שותפיה התוניסאים לעסקים הוא שהביא לעזיבתה את המדינה". שמועות אחרות נוגעות לחייה האישיים של ערפאת ולסכסוך אישי שהיה לה עם נשיא תוניס.

"רוצים לקבור את אבו עמאר חי"

סוהא ערפאת עברה באופן רשמי להתגורר בתוניס אחרי מות בעלה יאסר בשנת 2004, אולם היא למעשה נמצאת על הקו תוניס-פריס בעשר השנים האחרונות. מאז מותו של ערפאת גרה אלמנתו בווילה שהוענקה לו על ידי נשיא תוניס בשכונת היוקרה קמרת.

במסגרת חייה במדינה נודעה סוהא ערפאת בקשרי הידידות שלה עם לילי א-טראבלסי, אשתו השניה של הנשיא התוניסאי. בחודש אוגוסט 2006 אף הופצו שמועות במדינה כאילו סוהא ערפאת עומדת להתחתן עם בלחסן טראבלסי, אחיה של רעיית הנשיא התוניסאי. סוהא ערפאת הכחישה אז את השמועות.

סוהא ערפאת התחתנה עם יאסר ערפאת בשנת 1990 בתוניס. הם הכירו אחרי שעבדה כשש שנים בלשכתו כאחראית על יחסי הציבור. בשנת 1995 נולדה בתם המשותפת זהווה. היא פרצה לתודעת הציבורית בשלב מאוחר יחסית, סמוך למותו של בעלה, כשתקפה באופן אישי את המנהיגים הפלסטינים שבאו ב-2004 לבקר את יו"ר הרשות בימיו האחרונים. "שהעם הפלסטיני יידע שאלו הרוצים לרשת את אבו-עמאר, באים לכאן לפריס", היא אמרה ממיטת חוליו של יו"ר הרשות, "הם באים לפה לבקרו, כי הם רוצים לקבור אותו בעודו חי". מאז הורעו מאוד יחסיה של ערפאת עם ההנהגה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully