וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל חזק מאי פעם"

טל שלו

17.12.2011 / 0:04

נשיא ארה"ב, המבקש להשיב אליו את הקול היהודי לקראת הבחירות, נאם בוועידה הרפורמית בוושינגטון, ואמר: ”פעלנו נגד הגרעין האירני, ולא רק דיברנו - ועוד נעשה”. ונתניהו? אף מילה

"אנו ניצבים עם ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" - כך אמר אמש (שישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בדברים שנשא בוועידה הרפורמית בוושינגטון, בנאום שעסק ביחסי ישראל-ארצות הברית. קודם לכן, נפגש אובמה עם שר הביטחון, אהוד ברק. השניים שוחחו "על הסוגיות האזוריות, האתגרים וההזדמנויות הכרוכים במצב המורכב במזרח התיכון", כפי שנמסר מלשכת שר הביטחון. בפתח נאומו התייחס אובמה לפגישתו עם השר, ואמר כי "שיתוף הפעולה הצבאי בינינו לבין ישראל מעולם לא היה חזק יותר".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נואם בוועידה הרפורמית בוושינגטון. רויטרס
"שיתוף הפעולה מעולם לא היה חזק יותר". אובמה, אמש/רויטרס

"כולנו יודעים שהשאיפה לשוויון ולזכויות לחלש הן לא דבר שראוי לדאוג בו רק בבית, אלא גם מחוץ לו. לכן, לא ויתרתי על הרעיון המדיני - שתי מדינות לשני עמים, החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון. לא ויתרתי ולא אוותר", אמר אובמה בנאומו.

"אני יודע שחלקכם מתאכזבים לפעמים ממצבו של התהליך המדיני. אין כל שאלה כיצד יושג השלום הזה. אי אפשר לכפות אותו על הצדדים. הישראלים והפלסטינים הם אלה שצריכים להגיע להסכם ביניהם, והעובדה שקשה להשיגו לא יכולה להרתיע אותנו מלנסות ולהשיג את השלום, אך חזון זה מתחיל בביטחונה של ישראל. מערכת היחסים שלנו תלויה באינטרסים אבל גם בערכים משותפים".

אובמה ציין עוד: "מחויבותי לביטחונה של ישראל אינה ניתנת לערעור. אף אחד לא דאג יותר לביטחונה של ישראל, ושאף אחד לא יגיד לכם אחרת", ברמז ברור לעבר המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, שלאחרונה התקיפו אותו על מדיניותו בנוגע לישראל. הוא התייחס גם להשתתפותה של ארצו במימון מערכת "כיפת ברזל", והן למאמץ למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. "לא רק דיברנו על זה", רמז אובמה לקודמו בתפקיד, הנשיא ג'ורג' בוש, "אלא עבדנו, והטלנו סנקציות. היו בטוחים שנמשיך בכך. נמשיך לעמוד לצד חברינו הישראלים ועם בני בריתנו כשהם צריכים אותנו".

לא סובל את נתניהו

בנאומו ביקש אובמה למנות את הישגי ממשלו במהלך הקדנציה הראשונה - ובין היתר, התייחס לנסיגה האמריקנית מעירק, בתום מלחמה של למעלה משמונה שנים, לביטול מדיניות "אל תספר, לא נשאל", שפגעה בזכויותיהם של הומוסקסואלים בצבא, למינוי שתי נשים כשופטות בבית המשפט העליון - לרבות אחת יהודייה, וכמובן - לרפורמה במערכת הבריאות. "כל אלה, לא היו קורים בלעדיכם", ביקש הנשיא האמריקאי להחמיא לקהל מאזיניו היהודי.

נאומו של אובמה מבקש להשיב אליו את הבוחרים היהודים האמריקנים, הנוטים מסורתית להצביע למועמדים דמוקרטיים. בבחירות לנשיאות ב-2008, אז נבחר אובמה לראשונה לתפקידו, הצביעו לו היהודים בשיעור שיא של 78% לעומת מועמד הרפובליקנים, הסנטור ג'ון מקיין. בתקופה האחרונה התחרו ביניהם המועמדים הרפובליקניים המבקשים להתמודד מול אובמה, מי מהם תומך יותר בישראל – וביקשו, בין היתר, גם להביך את אובמה, על רקע ההדרדרות, לטענתם, ביחסי וושינגטון וירושלים בשנים האחרונות, ובעיקר על רקע היחסים האישיים שבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואובמה, שלא הזכירו ולו במילה אחת בנאומו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully