וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים הרפובליקנים רבו: מי יותר קרוב לביבי

בעימות בין התמודדים לנשיאות החריף ניוט גינגריץ' עוד יותר את דבריו על הפלסטינים: "הגיע הזמן לומר את האמת - כולם טרוריסטים". מיט רומני השיב: "אל תתערב - תן לנתניהו לומר את זה"

רויטרס

(צילום: ABC, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

ניוט גינגריץ' לא חוזר בו. המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, שטען בסוף השבוע בראיון ל"ערוץ היהודי" כי הפלסטינים הם "עם מומצא", ניסה להסביר הלילה (ראשון) את ההתבטאות השנויה במחלוקת, בעימות שערכה רשת ABC בין ששת מועמדי המפלגה במדינת איווה. יו"ר בית הנבחרים לשעבר, שהתייצב לראשונה לעימות כמוביל בסקרים ולכן היווה את המטרה המרכזית לחציהם של יתר המועמדים, לא רק שלא התנצל על הדברים - אלא אפילו החריף את הטון.

"למישהו חייב להיות אומץ לומר את האמת", אמר גינגריץ' כשנשאל לגבי התבטאותו, והבהיר כי מבחינתו, כל הפלסטינים - פתח או חמאס - הם טרוריסטים. "האנשים הללו (הפלסטינים) הם טרוריסטים, הם מלמדים טרור בבתי הספר שלהם. יש להם ספרי לימוד בהם כתוב: 'אם יש 13 יהודים ו-9 מהם נהרגו, כמה יהודים נותרו?'. אנו מממנים את ספרי הלימוד הללו באמצעות כספי הסיוע שלנו. הגיע הזמן שלמישהו יהיה את האומץ לקום ולומר: די לשקר בנושא המזרח התיכון".

בחירות 2012 בארה"ב - עוד כותרות:
גינגריץ': הפלסטינים? עם מומצא, שאריות של עותמנים
אובמה בנאום בחירות: "תאוות בצע הפילה הכלכלה"
בן 8 הביך את בכמן: "אמי לסבית ולא צריכה תיקון"

עימות ברשתABC  בין ששת המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, 10 בדצמבר 2011. רויטרס
ששת המועמדים שנותרו במרוץ, הלילה בעימות באיווה. מימין: מישל בכמן, רון פול, ניוט גינגריץ', מיט רומני, ריק פרי וריק סנטורום/רויטרס

מיט רומני, שממוקם כעת במקום השני בסקרים במפלגה, לא שלל על הסף את דבריו של גינגריץ', אך הדגיש: לא אנו אלה שצריכים לומר אותם. "בסופו של דבר, הפלסטינים והישראלים יצטרכו להסכים כיצד ליישב את חילוקי הדעות ביניהם, וארה"ב לא צריכה לקפוץ לפני ביבי נתניהו ולומר משהו שיקשה עליו לעשות את עבודתו", הסביר רומני. "אם ביבי נתניהו רוצה לומר את מה שאמרת, תן לו לומר זאת".

זו לא הייתה הפעם האחרונה בה הוזכר בעימות שמו של ראש ממשלת ישראל, כששני המועמדים ממש מתכתשים ביניהם מי מכיר אותו טוב יותר. "אני מכיר את ביבי מ-1984", אמר גינגריץ'. "אני חש די בנוח שמספר מדהים של ישראלים מוצא זאת נחמד שיש אמריקאי שאומר את האמת על המלחמה שהם נמצאים בה". רומני מיהר להשיב: "גם אני מכיר את ביבי נתניהו זמן רב, עבדנו יחד בחברת ייעוץ בבוסטון, והדבר האחרון שהוא צריך זה היסטוריון".

רון פול ומישל בכמן בעימות ברשתABC  בין ששת המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, 10 בדצמבר 2011. רויטרס
"העמים שחיים באזורים הללו הם שצריכים להתמודד עם הבעיות האלה". רון פול בעימות, לצד מישל בכמן/רויטרס

יוצא דופן כתמיד היה המועמד הבדלני רון פול, חבר בית הנבחרים מטקסס, שאמר כי דבריו של גינגריץ' אולי נכונים היסטורית - אך הגיע הזמן שארצות הברית תפסיק להיות השוטרת של העולם. "העמים שחיים באזורים הללו הם שצריכים להתמודד עם הבעיות האלה, אנחנו לא צריכים לעסוק בדברים האלה", הבהיר את עמדתו המוכרת. "היסטורית, תחת האימפריה העותמאנית, טכנית זה נכון, אבל מי שצריך לקבל את ההחלטות הללו ולהחליט מה יהיו ההסדרים הם העמים המעורבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully