וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה שנתיים: ברק נפגש עם הנשיא אובמה

טל שלו

16.12.2011 / 19:30

השניים ידונו בנושא הגרעין האירני והמצב במזרח התיכון במסגרת הוועידה הרפורמית בוושינגטון, ולאחר מכן יישא נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאום בוועידה על יחסי ממשלו עם ישראל

שר הביטחון, אהוד ברק, נועד בשעה זו (שישי) עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לראשונה מזה שנתיים. בפגישה, שתתקיים בשולי הוועידה הרפורמית בוושינגטון, בה הם משתתפים, צפויים השניים לדון בנושא האירני ובהתפתחויות השונות במזרח התיכון.

ברק, שדיבר בפני משתתפי הוועידה אמש, חזר והדגיש בנאומו כי החתירה האירנית לגרעין צבאי "מאיימת על הסדר העולמי כולו", ושיבח את ממשל אובמה על שיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל בכלל, ועל התנגדותו לתוכנית הגרעין האירנית בפרט.

כשעה קלה לאחר הפגישה צפוי אובמה עצמו לנאום בוועידה, ולהתייחס אף הוא לקשרי ישראל וארצות הברית, על רקע התקפות חוזרות ונשנות של המתמודדים על ראשות המפלגה הרפובליקנית על ממשל אובמה, ביחס לתמיכתו בישראל.

נשיא ארה"ב ברק אובמה לצד אשתו מישל, נואם לחיילים ששבו מעירק, 14 בדצמבר 2011. רויטרס
יתייחס הערב להדיקות היחסים בין המדינות. אובמה בנאומו השבוע בפני חיילי צבא ארצות הברית/רויטרס

ברק, השוהה בביקור מדיני בוושינגטון, נפגש גם עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון והיועץ לביטחון לאומי טום דונילון, ודן עם עמיתיו האמריקאיים בגרעין האירני, הקיפאון בתהליך המדיני והשינויים לנוכח האביב הערבי.

שטייניץ: "אירן גרעינית תשפיע על האזור כולו"

בתוך כך, שר האוצר יובל שטייניץ המבקר בהודו, אמר היום כי "אירן גרעינית מאיימת על כל העולם המערבי, ופוגעת בשיתופי הפעולה האסטרטגיים והכלכליים בעולם". שטייניץ, הנמצא בבירת הודו, ניו דלהי, נפגש עם היועץ לביטחון הלאומי ההודי, וכן עם שרי האוצר, החינוך, והמדע במדינה, והדגיש בפניהם כי "לא רק ישראל צריכה לבחון ולהתכונן לאיום האירני. זה צריך להיות אינטרס של כל העולם החופשי", והזהיר כי "הסכנה המשמעותית היא ההשפעה על מדינות נוספות במזרח התיכון, דוגמת סעודיה, שיבחרו להתחמש גם הן בנשק גרעיני".

הודו הינה קניינית הנפט מאירן השנייה בגודלה בעולם, אחרי סין, ומדי יום היא מייבאת 400 אלף חביות נפט גולמי מהמדינה, המהוות כ-16.5% מהיקף ייבוא הנפט בהודו.

שר האוצר שטייניץ, המשתתף בכנס שרי אוצר של המדינות המתפתחות, אמר בפגישותיו וכן בנאומו כי "אירן לא גרעינית תאפשר שיתופי פעולה כלכליים ואסטרטגיים נרחבים יותר", והדגיש את הרווח הכלכלי הצפון למדינות שישתפו פעולה במאבק נגד הגרעין האירני, בדמות יחסים שייפתחו עם ארצות הברית, אירופה וישראל, שכיום מגבילות על פי חוק את היקף הסחר שלהם עם חברות הסוחרות עם אירן.

עוד בנושא
הדגל ירד: ארה"ב סיימה רשמית את המלחמה בעירק
אחמדינג'ד לועג לארה"ב: "העניקה לנו מל"ט"
אובמה קורץ ליהודים: "הסיוע לישראל - לא לדיון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully