וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה קורץ ליהודים: "הסיוע לישראל - לא לדיון"

ברקע ההאשמות מצד יריביו, שאמרו כי נשיא ארה"ב מנוכר לישראל ואינו "ידיד שלה", השיק אובמה מסע פרסום חדש בפייסבוק, בו הוא שולל את הצעתם לשקול מחדש את הסיוע הביטחוני הניתן לה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יוצא בקמפיין חדש בפייסבוק, שנועד לנגח את יריביו מהמפלגה הרפובליקנית. אתר האינטרנט של "The Hill", שמושבו בוושינגטון, דיווח אתמול (ראשון) כי מדובר בניסיון לצייר את דמותו של אובמה כפרו-ישראלי, אחרי שהואשם על ידי יריביו כמנוכר למדינה היהודית.

אובמה נתפס לאחרונה בפליטת פה מביכה כלפי בנימין נתניהו, ובשיחה עם נשיא צרפת, סרקוזי, הודה כי הוא מתקשה לסבול את ראש הממשלה הישראלי. המועמדים הרפובליקנים, לעומת זאת, נוטים להזכיר את שמו של נתניהו, ו"לריב" ביניהם מי מכיר אותו יותר טוב ומי מעריך אותו במידה הרבה יותר.

נוסף על "הסכסוך" עם נתניהו, כמה פרשנים הציעו כי הנשיא האמריקני העדיף לזנוח זמנית את מאמציו לקדם הסכם שלום במזרח התיכון, מתוך התמקדות במסע הבחירות שלו בארצות הברית בשנה הקרובה. כעת, נדמה כי מנהלי הקמפיין של הנשיא המכהן יוצאים במסע למזעור נזקים בקרב הקהילה היהודית של ארצות הברית.

עמוד הפייסבוק של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. AP
הקמפיין נועד לחזק את דמותו של אובמה כ"ידיד ישראל" גם בשנת הבחירות/AP

משתמשי הפייסבוק נקראים לחתום על עצומה נגד הרפובליקנים

לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, כמה מועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית אמרו כי הסיוע הביטחוני לישראל צריך "להתחיל מאפס". הם הציעו לשקול מחדש את גודלו ואת היקפו, ותלו את הסיוע הביטחוני הניתן לישראל בזה שניתן לרשות הפלסטינית. ניוט גינגריץ', למשל - שבסוף השבוע אמר שהפלסטינים הם "עם מומצא" – הביע סלידה ממתן סיוע כספי לרשות הפלסטינית, אמר כי לא צריך לתת כסף לדיקטטורות וכי "אסור להשליך כסף". אל גינגריץ', שלפי סקרים אחרונים מסתמן כמועמד שירוץ מול אובמה, בבחירות שיתקיימו ב-2 בנובמבר 2012, הצטרפו בקריאה דומה גם מיט רומני וריק פרי.

לדבריהם, יש לכונן מדיניות חוץ לפיה סיוע למדינות זרות אינו דבר מובן מאליו, ויש לשקול אותו מחדש לגבי כל מדינה ומדינה. מאוחר יותר, רומני יגיד כי התכוון רק לסיוע הניתן לפקיסטן, ופרי יתכחש לגמרי לדברים – ויסביר שהתכוון בכלל להגיד שצריך להגדיל את הסיוע לישראל. גינגריץ', בינתיים, נותר לבד בעמדתו הנצית.

מסע הפרסום מכיל סדרה של מודעות, שנועדו לקעקע את הרושם שנוצר, אולי, לפיו אובמה "מאס" בישראל, ותחת זאת לערער את התפיסה לפיה המועמדים הרפובליקנים "טובים יותר" אליה. באחת המודעות, למשל, נכתב כי "מיט רומני, ריק פרי וניוט גינגריץ' אומרים שהם 'יאפסו' את הסיוע לישראל. צריך לדחות את התכנית הקיצונית הזו, מיד!". משתמשים ברשת החברתית שיקליקו על המודעה יגיעו לעמוד מיוחד, בו יוכלו להירשם לעצומה הקוראת "להוקיע את תכנית רומני-פרי-גינגריץ'".

בחירות 2012 וישראל: כותרות אחרונות
הרפובליקנים מתקוטטים: מי יותר קרוב לביבי?
גינגריץ': פלסטינים? רק שאריות של עותמנים
אובמה לסרקוזי: אתה חושב שלך נמאס מנתניהו?

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully