וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: "אילצנו את ישראל לרדת על ברכיה"

ביטוי נוסף ליחסים העכורים בין ירושלים לאנקרה: אחמט דאווט אולו אמר כי השלטון בישראל הוא "רודני ומדכא". כמו כן טען כי מדיניות טורקיה היא שהובילה לבידודה של ישראל באזור

שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, אמר כי מדיניותה של טורקיה "גרמה לישראל לרדת על ברכיה" והובילה לבידודה באזור, כך דווח אמש (חמישי) בעיתון ה"זאמאן" הטורקי. "תמיד צידדנו באנשים שדרשו דמוקרטיה, לא בשלטון רודני ומדכא", הוסיף שר החוץ ביחס לישראל.

במהלך שיחות על התקציב בפרלמנט הטורקי שנערכו שלשום, נדרש שר החוץ הטורקי להגיב לטענות האופוזיציה, על פיהן מדיניות החוץ של טורקיה תלויה במדינות המערב ושישנה הזנחה במדיניות החוץ של המדינה בכל הנוגע ליחסים עם מדינות המזרח. דאווט אולו ציין כי על אף שטורקיה פעלה באופן עצמאי בכל הנוגע להפיכות במדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, היא מעולם לא שתקה אל מול "הדיכוי". ובהקשר זה ציין את דבריו בנוגע לישראל באומרו כי "זוהי מדיניותנו שגרמה לישראל לרדת על ברכיה".

ביטוי נוסף ליחסים העכורים שבין ירושלים לאנקרה בא השבוע מכיוונו של נשיא טורקיה, עבדוללה גול. גול, החרים ביום שבת האחרון סעודה רשמית בווינה, לאחר שגילה כי ישתתף בה גם שר הביטחון, אהוד ברק. לצד זאת, שיבח גול את ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, על הצהרותיו בביקורו באנקרה ביוני האחרון, דברים שלדעתו "מדגישים את מוכנותו של חמאס לדמוקרטיה ולחיים שלווים לצד ישראל". הוא קרא לירושלים להכיר בצעדים שנקטו הפלסטינים לקראת ישראל, צעדים בהם גם הכירה ארצות הברית, לדבריו.

יחסי טורקיה וישראל מצויים במשבר עמוק מאז אירועי המשט לעזה, שיצא מטורקיה במאי 2010 ובמהלכו נהרגו תשעה פעילים ששהו על אוניית "המרמרה", הגדולה מבין שש האוניות שהשתתפו במשט. מאז נוצר המשבר הדיפלומטי החמור ביותר מאז כוננו היחסים בין המדינות, כאשר טורקיה החזירה את שגרירה מתל אביב לאנקרה ונשיא טורקיה אף אמר כי "היחסים לעולם לא יהיו כבעבר". ישראל, בתגובה, הודיעה כי לא תתנצל בפני הטורקים על אירועי המשט.

עוד באותו נושא:
נשיא טורקיה גול החרים סעודה בהשתתפות אהוד ברק
שר ההגנה פנטה נזף בישראל: אתם תורמים לבידודכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully