וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקיה גול החרים סעודה בהשתתפות אהוד ברק

טל שלו

10.12.2011 / 15:40

אנשי המשלחת הטורקית הבחינו כי ברשימת המוזמנים לסעודה רשמית בכנס למדיניות עולמית בוינה, מופיע גם שמו של שר הביטחון הישראלי. בתגובה, ביטל הנשיא הטורקי את השתתפותו באירוע

נשיא טורקיה עבדוללה גול החרים היום (שבת) סעודה רשמית שנערכה בוינה, ובה התארחו ראשי המדינות המשתתפות בכנס הרביעי למדיניות עולמית המתקיים בוינה, לאחר שנודע לו כי שר הביטחון הישראלי יהיה נוכח גם הוא בסעודה.

רשימת המשתתפים בסעודה הועברה למשלחת הטורקית ביום חמישי בערב - על אף שהטורקים ביקשה לקבלה קודם לכן - וכאשר ראו בכירי המשלחת כי שמו של שר הביטחון מופיעה בה, החליט הנשיא גול להיעדר ובמקום זאת לבקר בשכונה בבירה האוסטרית בה מתגוררים מהגרים טורקים רבים. באירוע אחר בכנס, נטש שר הביטחון ושאר המשלחת הישראלית את אולם הכנסים, בטרם נאומו של הנשיא הטורקי.

אהוד ברק, שר הביטחון בהרמת כוסית של מפלגת העצמאות, ספטמבר 2011. דרור עינב, דרור עינב
באירוע אחר בכנס, נטש שר הביטחון ושאר המשלחת הישראלית את אולם הכנסים, בטרם נאומו של הנשיא הטורקי. שר הביטחון אהוד ברק/דרור עינב, דרור עינב

יחסי טורקיה וישראל מצויים במשבר עמוק מאז אירועי המשט לעזה, שיצא מטורקיה במאי 2010 ובמהלכו נהרגו תשעה פעילים ששהו על אוניית "המרמרה", הגדולה מבין שש האוניות שהשתתפו במשט. מאז נוצר המשבר הדיפלומטי החמור ביותר מאז כוננו היחסים בין המדינות, כאשר טורקיה החזירה את שגרירה מתל אביב לאנקרה ונשיא טורקיה אף אמר כי "היחסים לעולם לא יהיו כבעבר". ישראל, בתגובה, הודיעה כי לא תתנצל בפני הטורקים על אירועי המשט.

עד כה לא התקבלו תגובות משרד החוץ ומשרד הביטחון לאירועים

עוד בנושא יחסי ישראל-טורקיה
עיתון טורקי: המוסד וקפריסין יעקבו אחרי טורקיה
טורקיה: לא נשנה עמדתנו כלפי ישראל למרות הסיוע בהתמודדות עם רעידת האדמה
ליברמן על הסיוע לטורקיה: "אין קשר לפוליטיקה"
יוזמה: התנצלות הדדית של פרס וארדואן תסיים המשבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully