וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגעי האימה בבלגיה: השניות לאחר הפיגוע בליאז'

בצילומי חובבים נחשפת המהומה בכיכר סן למברט בעיר הבלגית, מיד לאחר מתקפת הירי והרימונים. שכניו של הרוצח, נורדין עמראני, מספרים על אדם נחמד ושקט: "הוא תמיד החזיק לנו את הדלת"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בצילומי החובבים המובאים כאן, שהגיעו לידי רשת RTL הבלגית, מתועדות השניות הראשונות לאחר מתקפת הירי והרימונים אתמול בעיר ליאז' בבלגיה. בסרטון נראים המוני תושבים נמלטים בבהלה מהאזור בו נשמעו קולות הנפץ, וכן אנשי כוחות הביטחון הבלגים המגיעים בריצה לזירת האירוע.

במשטרת בלגיה עדיין לא יודעים לומר מה עומד מאחורי המתקפה בכיכר סן לאמברט ההומה בלב העיר, במהלכה רצח מחבל בודד, עבריין מקומי בשם נורדין עמראני, ארבעה בני אדם, פצע כ-125 נוספים - והתאבד. הבוקר התברר כי עוד לפני הפיגוע ההמוני הספיק עמראני לרצוח עובדת ניקיון בת 45 שעבדה אצל אחד משכניו. גופתה של המנקה נמצאה בסככה בביתו, ששימשה אותו כנראה לגידול שיחי מריחואנה.

זירת מתקפת ירי ורימונים בעיר ליאז', בלגיה, 13 בדצמבר 2011. רויטרס
זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

במשטרת ליאז' אומרים כי מהחקירה עד כה עולה כי עמראני לא היה קשור לשום ארגון טרור, וככל הידוע גם לא הייתה לו כל הפרעה נפשית שעשויה הייתה הייתה לדחוף אותו למתקפה הרצחנית. שכניו של עמראני מספרים על בחור שקט, שלא עורר שום חשד.

"בדיוק פגשתי אותו במסדרון, כך שאני לא מכיר אותו יותר מכך", סיפר לרויטרס אחד משכניו, "אבל הוא נראה אדם נחמד ומכובד. כשחזרנו עם שקיות קניות, הוא היה מחזיק עבורנו את הדלת. הוא היה פשוט אדם נורמלי. גבוה, גדל גוף... בדיוק ראיתי אותו כשהחנה את המכונית ועלה במדרגות, זה הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully