וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: גופת אשה נמצאה בביתו של המחבל מליאז'

עדיין לא ברור מה הניע את העבריין נורדין עמראני לפתוח במתקפת הירי והרימונים במרכז ליאז', בה נהרגו ארבעה. גופת מנקה בת 45 נמצאה בסככה בביתו, ששימשה אותו כנראה לגידול מריחואנה

המשטרה בבלגיה עדיין לא מצאה הסבר מניח את הדעת למתקפת הירי והרימונים אתמול בעיר בה נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-125, ליאז', אך בינתיים העלילה מסתעפת: הבוקר (רביעי) דיווחה המשטרה בעיר כי גופתה של פועלת ניקיון בת 45 נמצאה בביתו של המחבל, עבריין מקומי בשם נורדין עמראני.

לפי דיווח שמסר התובע הכללי בעיר, סדריק ויסארט דה בוקארם, לרדיו הממלכתי הבלגי, הגופה נמצאה בסככה מחוץ לביתו של עמראני, ששימשה אותו ככל הנראה לגידול שיחי מריחואנה. פועלת הניקיון, לדבריו, הועסקה על ידי אחד משכניו, וככל הנראה נרצחה על ידי עמרני לפני שיצא למסע הקטל בכיכר. הוא הוסיף כי המשטרה עדיין חוקרת בניסיון להבין מה הניע את עמראני לפתוח במסע הרצח.

זירת מתקפת ירי ורימונים בעיר ליאז', בלגיה, 13 בדצמבר 2011. רויטרס
שוטרים רוכנים על אחת הגופות בזירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

הרשויות שללו כבר על הסף את האפשרות שמדובר במעשה טרור ממניע אידאולוגי-פוליטי, והבהירו גם כי לא ידוע על כל מחלה נפשית שעשויה הייתה להניע את עמראני לביצוע המעשה. "אנחנו מתקשים להבין כיצד מעשה כזה בוצע על ידי מישהו שלפחות למראית עין היה אדם נורמלי", אמר התובע.

פעוטה בת שנה וחצי מתה מפצעיה

לפי דיווחי התקשורת בבלגיה, עמראני הורשע ב-2008 באחזקת נשק וגידול שיחי מריחואנה, במסגרת פעילותו בכנופיית פשע מקומית, ונידון ל-58 חודשי מאסר. לא ברור כמה מהעונש ריצה בסופו של דבר. ידוע כי הוא היה משוחרר בערבות, והיה אמור להתייצב אתמול בתחנת המשטרה לראיון בקשר לאישומים נגדו.

ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, שרק בשבוע שעבר מונה לתפקידו, התייחס אמש לאירוע והבהיר כי מדובר ב"מקרה מבודד", שאינו קשור להתארגנות רחבה יותר. לדבריו, "אין מילים לתאר את גודל הטרגדיה". הבוקר עלה מנייין ההרוגים באירוע לארבעה (לא כולל הרוצח), לאחר שפעוטה בת שנה וחמישה חודשים מתה מפצעיה בבית החולים. ארבעה מהפצועים עדיין במצב קריטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת מתקפת ירי ורימונים בעיר ליאז', בלגיה, 13 בדצמבר 2011. רויטרס
זירת הרצח במבט מלמעלה. הכיכר נפתחה הבוקר לתנועה, אך סימני הירי והדם עדיין נראים/רויטרס

כיכר סן למברט שבה אירע הפיגוע נפתחה היום מחדש לתנועה, אם כי עדיין נראים בה סימני פגיעת הכדורים, כתמי דם וזכוכיות מנופצות. בעיר סיפרו כי בכיכר היה אמור להתקיים אתמול יריד לחג המולד, אך הוא בוטל ברגע האחרון בגלל מזג אוויר גרוע. "אם הוא היה מתקיים, מניין ההרוגים היה יכול להיות גדול בהרבה", אמר גורם בעירייה לסוכנות הידיעות הצרפתית. היום תתקיים בעיר דקת דומייה לזכר הקורבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully