וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: 4 הרוגים בהתקפת ירי ורימונים בליאז'

התוקף, עבריין סמים בשם נורדין עמראני, פתח באש ויידה רימונים על תחנת אוטובוס בכיכר מרכזית, לפני שהתאבד. 125 בני אדם נפצעו. בהרוגים - פעוט בן שנה וחצי. המניע לפיגוע אינו ברור

רויטרס

(צילום: רויטרס, צילומי חובבים מאתר יוטיוב; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

ארבעה בני אדם נהרגו ו-125 נפצעו היום (שלישי) בפיגוע בעיר ליאז' במזרח בלגיה, כך אישרו הרשויות הבלגיות. מצבם של שישה מהפצועים מוגדר קריטי. ארבעת ההרודים הם פעוט בן שנה וחצי, שני נערים בני 15 ו-17 ואשה בת 75. המחבל, תושב העיר המעורב בפלילים, התאבד במהלך הפיגוע. ככל הידוע, אין לו כל קשר לטרור, ולא ברור מה היה המניע למעשה.

האירוע התרחש בסביבות השעה 12:30 (לפי השעון המקומי). לפי הדיווחים הראשוניים בפיגוע היו מעורבים שלושה תוקפים, אך בהמשך הבהירה המשטרה כי המחבל פעל לבדו, כשפתח באש מרובה קלצ'ניקוב ויידה שלושה רימונים. לעבר אנשים שעמדו בתחנת אוטובוס בכיכר סנט למברט - אחת הכיכרות ההומות בעיר, בה עוברים מאות אוטובוסים ביום.

תושבים באזור דיווחו על פיצוצים וקולות ירי שנשמעו. ברשת VRT הבלגית רואיין אדם שזוהה כפצוע בתקרית, שסיפר כי "מישהו ירה וזרק רימונים". בצילומי רשתות הטלוויזיה הבלגיות מהמקום נראו כתמי דם על המדרכה. מאור בוזגלו, כדורגלן ישראלי המשחק בקבוצה המקומית סטנדרד ליאז', סיפר לוואלה! כי בעיר שוררת "אווירה של בהלה". אזור התקרית נסגר על ידי כוחות הביטחון, ומסוקים חגו באזור במשך שעה ארוכה.

פינוי פצוע מזירת פיגוע בעיר ליאז', בלגיה, 13 בדצמבר 2011. רויטרס
פינוי פצוע מזירת הפיגוע/רויטרס

מקורות משטרתיים מסרו בתחילה לסוכנות הידיעות הבלגית Belga כי תוקף נוסף נעצר בידי המשטרה, ואילו תוקף שלישי נמלט ונערך מצוד אחריו. תושב העיר אף פרסם בטוויטר תמונה בה נראה לכאורה מעצר של חשוד בידי המשטרה. ואולם, לא התקבל בהמשך כל אישוש לכך (ייתכן שמדובר בחשוד ששוחרר בהמשך לאחר שהתברר כי אינו קשור לאירוע).

ראש העיר ליאז', ווילי דמייר, הבהיר כי את הפיגוע הוציא לפועל אדם אחד שפעל לבדו. "הוא ירה על הקהל בקלצ'ניקוב, ואז התאבד באמצעות רימון", אמר, והוסיף כי מדובר באדם "המוכר למשטרה מעבירות סמים". בהמשך אישרו הרשויות כי מדובר בעבריין בשם נורדין עמראני, תושב העיר בן 32. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי עברו, אולם לפי אתר האינטרנט של העיתון "סודפרס", בשנת 2008 הוא הורשע באחזקת נשק ובגידול 2,800 שתילי מריחואנה, במסגרת חברותו בכנופיית פשע מקומית. הוא נידון אז ל-58 חודשי מאסר.

לפי דיווח באחד מאתרי החדשות הבלגיים, עמראני היה אמור להופיע היום בבית המשפט הסמוך למקום הפיגוע, "פאלה דה ז'וסטיס". ספקולציות נוספות שפורסמו באתרי החדשות הבלגיים העלו את הסברה כי הפיגוע לא היה אלא פעולת הסחה לניסיון בריחה מבית הכלא הצמוד לבית המשפט.

עדכון ראשון: 15:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully