וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 540 ימים: נערכים להשבעת ממשלה בבלגיה

אם לא יהיו תקלות של הרגע האחרון, תושבע היום בבריסל ממשלה לאחר שנה וחצי עם ממשלת מעבר - שיא עולמי שספק אם יישבר בקרוב. בראש הממשלה יעמוד, לראשונה משנות ה-70, דובר צרפתית

540 ימים לאחר הבחירות, אחרי ששברה כל שיא אפשרי ואפילו עמדה בפני שביתת סקס, אם לא יהיו תקלות של הרגע האחרון - תושבע השבוע בבריסל, כנראה עוד היום (שני), ממשלתה החדשה של בלגיה. במהלך השנה וחצי האחרונה עקפה בלגיה בסיבוב את עירק וקמבודיה - המדינות שהחזיקו לפניה בשיא הזמן הממושך ביותר ללא ממשלה קבועה - וקבעה שיא שספק אם ממשלת מעבר במדינה אחרת בעולם תשבור אותו בעתיד הנראה לאין.

באופן מפתיע, לאורך כל התקופה הזו דווקא התנהלה המדינה בצורה מניחה את הדעת, ואף יותר מכך: הכלכלה הייתה יציבה יחסית, הצבא נטל חלק במבצע נאט"ו בלוב והנשיאות התורנית של האיחוד האירופי ב-2010 הוכתרה כהצלחה מסחררת. ובכל זאת, בחודשים האחרונים הייתה זו הכלכלה, עם החרפתו של משבר החוב האירופי, שדחפה את הצדדים לעבר הסכם. נראה כי נקודת מפתח הייתה החלטת סוכנות דירוג האשראי S&P להוריד את דירוג האשראי של המדינה ל-AA, ב-25 בנובמבר (בין היתר בעקבות קריסת הבנק הגדול במדינה, Dexia SA), ששכנעה את הצדדים כי אי אפשר עוד להתמהמה.

בראש ממשלת האחדות, שתצטרך בין היתר להתמודד עם החוב החמישי בגודלו באירופה, יעמוד לראשונה מאז שנות ה-70 דובר צרפתית: אליו די רופו, ראש המפלגה הסוציאליסטית המייצגת את החלק הדרומי, הוואלוני של המדינה. די רופו יצטרך להתמודד עם קואליציה המורכבת משש מפלגות שונות, המייצגות את כל קצוות הקשת הפוליטית - הן מהצד הוואלוני-צרפתי הדרומי של המדינה והן מהצד הפלמי הצפוני (המתועש והעשיר יותר), ובהם סוציאליסטים, ליברלים וגם שמרנים.

"מדינתנו זקוקה לממשלה, ממשלה אמיתית, ממשלת מרכז", סיכם את הדברים בנואה לוטגן, ראש מפלגת המרכז הדמוקרטית-הומניסטית, בראיו ןשהעניק אמש לטלוויזיה הבלגית. "המדינה שלנו השתנתה, והיא תוסיף להשתנות".

ההסכמה על מבנה הממשלה ואיוש התפקידים השונים הושגה בדיונים בין נציגי שש המפלגות במהלך סוף השבוע האחרון. מגעים של הרגע האחרון על פרטי הפרטים של ההסכם עדיין נמשכים בבריסל - ואם לא יתפוצצו, ייקראו השרים עוד היום אל הפרלמנט ויושבעו על ידי המלך אלברט השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully