וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קללה נגד פוטין: פוטרו עורך ומנהל בעיתון

14.12.2011 / 17:40

עורך "קומרסנט ולאסט" לא חשש להתראיין לאחר מכן ולומר בציניות: "כנראה לא כתבנו מספיק כמה מפלגת השלטון נפלאה". עוד ניסיון לפייס הציבור: התפטר יו"ר הפרלמנט, יד ימינו של פוטין

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

הבחירות לפרלמנט ברוסיה ממשיכות לעורר הדים - ולספק הצדקה לטענות בדבר דיכוי של חופש העיתונות במדינה. עורך בכיר ומנהל בכיר באחד העיתונים הנחשבים במדינה, "קומרסנט ולאסט", פוטרו אתמול (שלישי) מתפקידם, בעקבות תמונה שפורסמה בגליון של העיתון השבוע, והכילה קללה עסיסית כלפי ראש הממשלה ולדימיר פוטין, כשתחתיה כיתוב ציני.

גיליון העיתון המדובר כלל מגוון כתבות בנושא החשדות לזיוף תוצאות הבחירות, אך נראה כי הדבר שהכעיס ביותר את פרנסי העיתון יותר מכל הוא התמונה, בה נראה טופס הצבעה לאחת ממפלגות האופוזיציה, שנפסל, כשעליו כתובה בכתב יד קללה עסיסית נגד פוטין. בכיתוב התמונה נכתב בציניות: "פתק הצבעה שסומן כהלכה - ונפסל". זה הספיק לבעלים של העיתון, האוליגרך הרוסי אלישר אוסמנוב, כדי לפטר את עורך העיתון, מקסים קובלסקי, ואת אחד ממנהליו - אנדריי גלייב.

משבר פוליטי ברוסיה - עוד כותרות:
קורא תיגר על פוטין: מיליארדר רוסי רץ לנשיאות
ליברמן מתעקש: "הבחירות ברוסיה משקפות המציאות"
פרשנות: בדיקת טוהר הבחירות ברוסיה - הודאה בזיוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פוטין, לך ת****ן!". התמונה והכיתוב שהובילו לפיטורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קובלסקי התראיין בעקבות הפיטורים לרויטרס, ואמר בלי חשש: פוטרנו כי לא התחנפנו מספיק למפלגת השלטון. "אני חושד, ואני יכול רק להניח, שזה קרה משום שהבעלים החליט שלא היינו אוביקטיביים מספיק כשסיקרנו את הבחירות", אמר בציניות. "הכוונה היא שכתבנו על הפרות ושיבושים במהלך הבחירות האלה, אבל כתבנו מעט מדי על כמה נפלאה מפלגת 'רוסיה המאוחדת'".

"אם פוטין ייבחר מחדש, יפסיקו להילחץ בקרמלין"

גיליון העיתון עסק כאמור בהרחבה בטענות לזיופים בבחירות לפרלמנט, שעוררו זעם רב ברוסיה, והוציאו לרחובות עשרות אלפי פעילים להפגנות מחאה גדולות בסוף השבוע האחרון. שער המגזין הציג את פוטין ניצב מעל אחת מעמדות ההצבעה, באור לא מחמיא ועם מבט מרושע על פניו.

קובלסקי מספר כי הפיטורים מהווים בעיניו חלק מניסיונות השלטון להצר את צעדי האופוזיציה ברוסיה, ניסיונות שלדעתו ייפסקו אחרי שפוטין ייבחר לנשיאות בבחירות במרץ הקרוב. "אני חושב שאם פוטין ייבחר מחדש אז הם יפסיקו להילחץ כל כך בקרמלין, ואולי אחרי הבחירות 'יפשירו' אותנו, אם לנסח זאת כך", הסביר. "אבל עד הבחירות לנשיאות, אני חושב שהכל יהיה מאוד אכזרי".

למרות הצעד החריג שהותיר אותו ללא עבודה, נראה שקובלסקי חושש יותר לעתידו של העיתון בו עבד כל חייו, מאשר לעתידו שלו. אני יכול לומר שנולדתי וגדלתי בבית ההוצאה לאור הזה", אמר. "הגעתי לכאן כשהייתי בן 25, ועכשיו אני בן 47. מעולם לא עבדתי בשום מקום אחר, כל זה הפך להיות לחיי. למרות כמה מחשבות שחורות שנכנסו לי לראש, הייתי רוצה להאמין שקומרסנט יישאר קומרסנט".

גריזלוב הולך הביתה

בתוך כך, אחרי שהנשיא דמיטרי מדבדב הורה בתחילת השבוע על פתיחת חקירה לבירור החשדות לזיופים, ממשיכים השלטונות ברוסיה לנקוט בצעדים שנראה כי מטרתם לפייס את הזעם הציבורי כלפיהם. יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט (ה"דו?מ?ה"), בוריס גריזלוב, הודיע היום כי הוא מתפטר מהפרלמנט.

גריזלוב, שימשיך לכהן בתפקידו השני, כמזכ"ל מפלגת השלטון "רוסיה המאוחדת", הסביר את החלטתו בכך ש"זה לא יהיה נכון להחזיק בתפקיד במשך יותר משתי כהונות רצופות". גריזלוב, ששימש כיו"ר הבית מאז 2003, נחשב לאחד האישים החזקים ברוסיה, ולאחד מסמלי שלטונו של פוטין. מאז הבחירות נקט פוטין במספר מהלכים בניסיון להרחיק את עצמו מהמפלגה הנתפסת כמושחתת, ופופולרית הרבה פחות ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully