וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ניאו-נאצים קשורים לרצח רב ישראלי בשוויץ

המשטרה בגרמניה חוקרת חשד שכנופיית "רוצחי הקבב" הניאו-נאצים שנחשפה בנובמבר קשורה לרצח הרב אברהם גרינבאום ב-2001, כשגייס תרומות בציריך. הבסיס לחשד: קשרים עם פעילי ימין משוויץ

חוקרי המשטרה בגרמניה חושדים כי הכנופייה הניאו-נאצית שנחשפה בחודש שעבר, המוכרת בכינוי "רוצחי הקבב" היות שחבריה רצחו במהלך השנים תשעה מהגרים (בעיקר טורקים) שעבדו בדוכני דונר-קבב ברחבי המדינה, אחראית גם לרציחתו של הרב הישראלי אברהם גרינבאום, לפני עשור בשוויץ. כך דיווחו אתמול (שלישי) כלי התקשורת בגרמניה. יש לציין כי לאחר חשיפת החוליה, ששניים מחבריה נמצאו מתים וחברה שלישית בה נעצרה, התגלתה "רשימת חיסול" שהכינו, ובה בין היתר שמו של חבר פרלמנט יהודי ממפלגת הירוקים.

הרב גרינבאום, ניצול שואה בן 71 ואב ל-11 ילדים, היה ראש ישיבה חרדית בבני ברק. ב-7 ביוני 2001, עת שהה בעיר ציריך במסגרת מסע לגיוס תרומות, נורה פעמיים בפלג גופו העליון מטווח קרוב. כבר אז התעורר חשד שהמניע לרצח הוא אנטישמי, היות שדבר לא נשדד מהרב, וחשוד במעשה אף נעצר - אך שוחרר כעבור זמן קצר, והחקירה לא העלתה דבר נוסף.

תמונות ארכיון שפורסמו בעיתונות הגרמנית של שלושה חשודים בסדרת רציחות של זרים ("רציחות הקבב") במסגרת חבורתם בתא ניאו נאצי. השניים הימניים (המוכרים בכינויים "אווה A" ו"אווה B") נמצאו מתים, והשמאלית, ביטה שייפה, נעצרה. רויטרס
שני חברי התא שנהרגו וזו שנעצרה, בתצלומי ארכיון שפורסמו בתקשורת הגרמנית/רויטרס

הממצאים החדשים הם פרי עבודתו של צוות מיוחד שהוקם במשרד התובע בעיר קרלסרוהה בגרמניה, שבחן את הקשרים בין "המחתרת הנאציונל-סוציאליסטית" (NSU) לגורמים קיצוניים בשוויץ. לפי הדיווח בעיתון "באסלר זייטונג", עד כה אמנם לא נמצאו ראיות חותכות למעורבותה של הכנופייה ברצח הרב בציריך, אך ידוע על קשרים שהתנהלו באותה עת בין המחתרת לפעילים ניאו-נאצים בשוויץ, ואף על פגישות שקיימו.

מקור נוסף לחשד הוא העובדה שהרצח אירע באותו קיץ בה פעלה הכנופייה בגרמניה באופן אינטנסיבי, והוציאה לפועל בתוך זמן קצר שלושה ממעשי הרצח שלה - של חייט בעיר נירנברג, בעל דוכן פירות בהמבורג ובעל עסק נוסף במינכן. זאת ועוד, מעשי הרצח של המחתרת היו דומים מאוד בשיטה לרצח הרב.

גורם במשטרת ציריך אמר לעיתון כי העניין מצוי כעת בבחינה: "כל אימת שפשעים דומים מתרחשים, אנחנו כמובן בודקים קשר בינם למעשי רצח לא מפוענחים בתחום שיפוטנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully