וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו המפגין שנפצע אתמול בנבי סאלח

ניר יהב ויהושע בריינר

10.12.2011 / 11:13

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נקבע מותו של מוסטפא תמימי בן ה-28 שנפגע אתמול בפניו, ככל הנראה מרימון גז, ונזק נגרם למוחו. המשטרה הצבאית החוקרת תפתח בחקירת האירוע

מוסטפא תמימי - המפגין הפלסטיני שנפגע אתמול אנושות מירי רימון גז בפניו, במהלך הפגנה בנבי סאלח - מת הבוקר (שבת) מפצעיו. תמימי בן ה-28 נפגע אתמול מתחת לעינו הימנית מרימון הגז ונזק נגרם למוחו. הוא הועבר במצב אנוש לבית החולים בילינסון בפתח תקווה והבוקר נקבע מותו. הלוויתו תצא מחר בשעה 10:00 בבוקר מבית החולים ברמאללה.

במהלך ההפגנה פונו שלושה מפגינים נוספים לבית החולים ברמאללה, ביניהם ילד בן 11, ומפגין אחד נעצר. מפגינים פלסטינים ופעילי שמאל טוענים כי חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בשטחים יורים רימוני גז בכינון ישיר לעבר מפגינים, בניגוד להוראות הפתיחה באש של הצבא. בנוסף, הם טוענים כי צה"ל עשה בנבי סאלח שימוש ברימוני גז לטווח מוגדל, שנאסרו לשימוש על ידי הפרקליט הצבאי הראשי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסטפא תמימי ברגעים שלפני הפגיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות מותו של תמימי, צפויה להפתח במצ"ח חקירה, זאת עקב נוהל חדש המחייב מעורבות מיידית של המשטרה הצבאית בעת מקרי מוות בשטחים. בפיקוד מרכז פתחו כבר אתמול בתחקיר האירוע, ממנו עולה כי הכוח השתמש בירי גז אך לא בירי כדורי גומי או ירי חי. לטענת גורמים צבאיים, בכיסיו של תמימי נמצא קלע שמעיד על מעורבותו ביידוי אבנים.

מדובר צה"ל נמסר אתמול בתגובה לפציעתו של תמימי כי מדובר בהפגנה שמנתה כ-100 בני אדם ומתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי הפלסטיני יידה אבנים לעבר כוחות של צה"ל בשטח. עוד נמסר כי במסגרת פיזור ההפגנה האלימה לא נורו קליעי גומי, אלא נעשה שימוש ברימוני גז מדמיע. כפי הנראה, אחד מרימוני הגז פגע בפניו של המפגין, שהתמוטט במקום. חיילים שנכחו במקום ניגשו להגיש לו סיוע רפואי, ועזרו בפינויו. בעקבות האירועים הוחלט על ביצוע תחקיר כדי לברר את נסיבות המקרה.

עוד בנושא:
הפגיעה בתמימי במהלך ההפגנה אתמול
דיווח באפריל: צה"ל יורה אש חיה לעבר מפגינים
דו"ח: "צה"ל יורה בעיתונאים פלסטינים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully