וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: מפגין נפצע קשה מרימון גז בנבי סאלח

יהושע בריינר וניר יהב

9.12.2011 / 15:36

הפלסטיני נפצע במהלך הפגנה בכפר שבאזור בינימין ופונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. דובר צה"ל: המפגין יידה אבנים לעבר כוחות צה"ל וקיבל סיוע רפואי

מפגין פלסטיני נפצע בצהריים (שישי) באורח קשה מפגיעת רימון גז של צה"ל, במהלך הפגנה בכפר נבי סאלח שבבנימין – כך טוענים פלסטינים ופעילי שמאל. המפגין, מוסטפה תמימי, פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, לאחר שקיבל טיפול רפואי ראשוני על ידי גורמי צבא וחובשים בהתנחלות הסמוכה, נווה צוף.

מקורות פלסטינים דיווחו כי המפגין נפצע מירי רימון גז בכינון ישיר ומטווח קצר כשלאחר מכן פונה לקבלת טיפול רפואי כשפניו מכוסות בדם. זאת בניגוד לדיווח מוקדם יותר, בו דיווחו מקורות פלסטינים כי המפגין נפגע מירי של כדור מצופה גומי מצד חיילי צה"ל.

בכיסיו של הפלסטיני נמצאו קלע דוד המשמש לידוי אבנים, כך עולה מתחקיר ראשוני שביצע צה"ל. עוד עולה מהתחקיר כי הכוחות בכפר השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, לאחר שכמאה פלסטינים ידו אבנים אל עבר חיילי צה"ל, אולם לא נעשה שימוש בירי חי או בכדורי גומי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי מדובר בהפגנה שמנתה כ-100 בני אדם ומתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי הפלסטיני יידה אבנים לעבר כוחות של צה"ל בשטח. עוד נמסר כי במסגרת פיזור ההפגנה האלימה לא נורו קליעי גומי, אלא נעשה שימוש ברימוני גז מדמיע. כפי הנראה, אחד מרימוני הגז פגע בפניו של המפגין, שהתמוטט במקום. חיילים שנכחו במקום ניגשו להגיש לו סיוע רפואי, ועזרו בפינויו. בעקבות האירועים הוחלט על ביצוע תחקיר כדי לברר את נסיבות המקרה.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

עוד בנושא
הפלסטיני שנורה ברגלו כשהוא כפות - נעצר שוב
פעיל שמאל טוען: חיילים שלחו בשמי מסרים בטוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully