וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל יורה בעיתונאים פלסטינים"

יהושע בריינר

2.4.2010 / 6:44

ארגון "עיתונאים ללא גבולות" הבינלאומי טוען כי חיילי צה"ל יורים באופן תדיר לעבר עיתונאים פלסטינים. בארגון נטען כי בחודש שעבר שמונה עיתונאים נפגעו מירי החיילים במהלך עבודתם. גורם צבאי בתגובה: "צה"ל אינו יכול לערוב לבטחון העיתונאים, השוהים בקרבת המתפרעים"

"כוחות צה"ל יורים באופן שגרתי לעבר עיתונאים פלסטינים" – כך עולה מדו"ח של הארגון "עיתונאים ללא גבולות" (RWB). עוד עולה מהדו"ח כי לפחות שמונה עיתונאים נפצעו במהלך חודש מרץ לאחר שנורו על ידי חיילים ישראלים בתקריות בגדה המערבית ובירושלים.

"התקריות הללו ממשיכות ומתרחשות מבלי שישראל נותנת עליהן את הדין", כך אמרו בארגון. "חיילי צה"ל המעורבים בתקריות לעתים נדירות נענשים. החיילים כמעט שאינם מועברים מתפקידם כשהדבר נודע למפקדיהם, אשר מאשרים הלכה למעשה את השימוש באלימות כנגד צוותי תקשורת. הגיע הזמן לעצור זאת", הצהירו בארגון.

בארגון מתארים את התקרית האחרונה שבה נפצע עיתונאי מירי צה"ל. לטענת הארגון, רק שלשום, כתב הטלוויזיה הפלסטינית חרון אמיירה נורה ברגלו מידי חייל ישראלי בזמן שכיסה הפגנה "שלווה" לרגל יום האדמה בכפר בדרס מערבית לרמאללה. עוד נטען כי במהלך הפגנה זו נפצעו גם כעשרה מפגינים מאש צה"ל. בתקרית אחרת שהתרחשה לפני כשבוע, צוות תחנת הטלוויזיה "אל-קודס" שביקש להעביר שידור ישיר בירושלים – נעצר במחסום קלנדיה על ידי כוחות צה"ל. החיילים במחסום תחקרו את המגיש הראשי, ראעד פתחי, ולאחר מכן מנעו ממנו להיכנס לעיר למשך שבוע.

גורם צבאי: צה"ל אינו פועל נגד עיתונאים

בדו"ח נסקרים מקרים נוספים של "פעולות אלימות" מצד חיילי צה"ל כלפי עיתונאים פלסטינים, ביניהן ירי כדורי גומי לעבר צוות צילום פלסטיניים והשלכת רימון גז לעבר צלם פלסטיני העובד בשירות סוכנות הידיעות הבינלאומית AP. עוד צוין מקרה שבו חיילי צה"ל תקפו כתב וצלם פלסטיניים בזמן שערכו סיקור בכפר ליד רמאללה. על פי הדיווח, חיילי צה"ל היכו את השניים ולאחר מכן עצרו אותם למשך ארבע שעות.

ארגון "עיתונאים ללא גבולות" שהוקם בצרפת ב-1985 הוא ארגון בינלאומי ולא ממשלתי הפועל לקידום חופש העיתונות ברחבי העולם. החל משנת 2002 מקדם הארגון את "הדירוג העולמי של חופש העיתונות" המספק מידע על מצב חופש העיתונות במדינות שונות.

גורמים צבאיים מסרו לוואלה! חדשות בתגובה לטענות הארגון כי "בכל האירועים בהם נפגעו, לטענת הארגון, עיתונאים פלסטינים על ידי כוחות צה"ל, התקיימו הפרות סדר אלימות ובלתי חוקיות. צה"ל אינו פועל נגד עיתונאים ומאפשר סיקור חושפי של כל המתרחש בשטחי יהודה ושמרון במגבלות הביטחון. אך כאשר אנשי תקשורת ממקדים את פעילותם במוקדי הפרות הסדר, צה"ל אינו יכול לערוב לבטחון העיתונאים, במיוחד כאשר הם שוהים בקרבת מיידי האבנים ומשליכי בקבוקי התבערה ומהווים גורם מתסיס להתפרעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully