וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל יורה אש חיה לעבר מפגינים

ניר יהב וגלעד גרוסמן

9.4.2010 / 15:31

גם השבוע אומרים פעילי שמאל כי צה"ל עושה שימוש באש חיה במהלך ההפגנות הנערכות סמוך לכפרים שליד גדר ההפרדה. בנוסף, טוענים המפגינים, נפצע מפגין מפגיעת רימון גז וצלם נעצר

פעילי השמאל המשתתפים בהפגנות טענו היום (שישי) כי חיילי צהל ירו אש חיה בהפגנות בבילעין נעלין ונבי סאלח. עוד דיווחו המפגינים כי בנבי סאלח נפגע מפגין ישראלי מפגיעת רימון גז עשוי אלומיניום ברגלו. בנוסף, נטען, צלם פלסטיני המתנדב בארגון "בצלם" נעצר בזמן תיעוד ההפגנה בבילעין. לטענת עדי ראייה, הוא נעצר כשצילם חיילים פולשים אל הכפר. צה"ל הכחיש בחריפות את טענות אנשי השמאל ונמסר בתגובה כי צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות בלבד במקום. עם זאת אישר צה"ל כי אחד המפגינים נעצר מפני שהפר צו שטח צבאי סגור.

הפגנות נערכות היום ברחבי הגדה, בעיקר סמוך לגדר ההפרדה ליד רמאללה. כמאה פלסטינים, פעילי שמאל ופעילים בינלאומיים מפגינים ליד הכפר ניעלין ומאה נוספים מפגינים ליד בילעין.. במקום נערכים עימותים בין המפגינים לחיילי צה"ל. בנוסף מפגינים כ-200 פלסטינים, פעילי שמאל ופעילים בינלאומיים סמוך לדיר ניזאם שליד רמאללה. גם שם נערכים עימותים בין המפגינים לחיילי צה"ל.

גם בשבוע שעבר דיווחו פעילי השמאל כי חיילים שנכנסו לכפר נבי סאלח במהלך ההפגנה השבועית הנערכת במקום בימי שישי ירו לעברם אש חיה. לטענת הפעילים במקום היו שני פצועים באורח בינוני מפגיעת כדור גומי. לטענת המפגינים אחד מהפצועים נפגע בידו ואילו השני ברגלו. מוקדם יותר נפגעו שלושה צלמי עיתונות באורח קל במהלך הפגנה בכפר מעסרה. מצה"ל נמסר כי לא נעשה שימוש באש חיה באף אחת מההפגנות.

בתוך כך מפגינים כמה מאות פעילי שמאל בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. בין המפגינים גם אישים כגון הסופר דוד גרוסמן, זאב שטרנהל, והח"כים לשעבר אברום בורג, נעמי חזן וזהבה גלאון. המפגינים טענו כי ארבעה מהם נעצרו. במהלך ההפגנה אמר דוד גרוסמן כי "ההתנחלויות הורסות את עתידה של מדינת ישראל שהופכת למקום שאי אפשר לחיות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully