וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא המצרי חזר בו: "הפרלמנט יקים מועצת החוקה"

אחרי שהודיעה המועצה הצבאית כי הצבא יהיה אחראי על הקמת המועצה שתכתוב את חוקתה החדשה של מצרים, נסוגה המועצה מההחלטה שגררה תגובות נזעמות וקבעה: "הפרלמנט - הגוף האחראי"

הנהגת הצבא במצרים החליטה, ככל הנראה, להימנע מתוכניתה להשפיע על כתיבת החוקה החדשה במדינה - כך דיווח הלילה (שבת) עיתון "הניו יורק טיימס". החלטת הצבא לסגת מתוכנית זו נבעה ככל הנראה מהביקורת הציבורית הרבה שהתעוררה במצרים עם חשיפת התכנית. כעת תיפול משימת הרכבת המועצה, אשר תכתוב את החוקה, בידי הפרלמנט החדש בו זכו המפלגות האיסלמיות לרוב. "הפרלמנט הוא הגוף היחידי האחראי להרכבת מועצת החוקה", אמר חבר המועצה הצבאית השלטת, הגנרל מאמדו שאחין, לעיתון אל אהרם.

על פי המתווה שנקבע לאחר ההפיכה במדינה בתחילת השנה, המשימה העיקרית שתונח לפתחו של הפרלמנט החדש - ששני שלישים ממושביו עדיין עומדים לבחירה בשני סיבובי הצבעה נוספים שייערכו בחודשים הקרובים - תהיה לבחור מתוכו גוף מיוחד בן 100 חברים, שיופקד על ניסוח החוקה. לאחר מכן תובא החוקה למשאל עם, ורק לאחר מכן ייערכו בחירות לנשיאות - ככל הנראה רק בעוד שנה או יותר.

חיילים משגיחים על תור המצביעים מחוץ לקלפי בקהיר, נובמבר 2011. רויטרס
המפלגות האיסלמיות זכו לרוב בפרלמנט המצרי החדש. תור לקלפי במצרים/רויטרס

ביום רביעי הודיעה המועצה הצבאית העליונה כי היא, ולא הפרלמנט, תהיה הגוף הדומיננטי בכינון חוקתה החדשה של המדינה. בכיר במועצה הצבאית הבהיר בשיחה עם עיתונאים מערביים כי ההחלטה התקבלה במועצה לנוכח הכוח הרב מדי שנפל בידי שלוש המפלגות האיסלמיות, שזכו בכ-65% מהמושבים בבחירות שנערכו בשבוע שעבר לבית התחתון של הפרלמנט. "בהתחשב במצב הנתון, הפרלמנט אינו מייצג את רצון העם המצרי", אמר הגנרל מוחתאר אל-מולה בשיחה עם שמונה עיתונאים אמריקנים ועיתונאי בריטי אחד - שבאופן חריג נערכה ללא נוכחות נציגים של התקשורת המצרית.

הודעה זו גררה ביקורת רבה בקרב מנהיגים ליברליים במצרים, כמו גם בקרב תנועת האחים המוסלמים. מנהיגי האחים המוסלמים האשימו את המועצה הצבאית בחתירה תחת הגוף המחוקק הנבחר. ביום חמישי הודיעה התנועה כי תחרים את מועצת החוקה.

עוד על הבחירות במצרים:
הודעת הצבא מיום רביעי: "נפקח על כתיבת החוקה"
הסיבוב הראשון במצרים: ניצחון למחנה האיסלמי
האחים המוסלמים ליריביהם: קבלו רצון העם המצרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully