וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים: נפקח על החוקה, נבלום את האיסלמים

בהתבטאויות חריגות שכוונו לאוזניים מערביות, בעקבות הניצחון האיסלמי בבחירות, הבטיח אחד מבכירי המועצה הצבאית פיקוח מלא על כינון החוקה. "הפרלמנט לא מייצג את רצון העם", הסביר

המועצה הצבאית העליונה השולטת במצרים, ולא הפרלמנט, תהיה הגוף הדומיננטי בכינון חוקתה החדשה של המדינה - החלטה שהתקבלה במועצה לנוכח הכוח הרב מדי שנפל בידי שלוש המפלגות האיסלמיות, שזכו בכ-65% מהמושבים בבחירות שנערכו בשבוע שעבר לבית התחתון של הפרלמנט. כך הבהיר אמש (רביעי) בכיר במועצה הצבאית, בשיחה עם עיתונאים מערביים.

"בהתחשב במצב הנתון, הפרלמנט אינו מייצג את רצון העם המצרי", אמר הגנרל מוחתאר אל-מולה בשיחה עם שמונה עיתונאים אמריקנים ועיתונאי בריטי אחד - שבאופן חריג נערכה ללא נוכחות נציגים של התקשורת המצרית.

בעקבות הבחירות במצרים - עוד כותרות:
אתמול: ממשלה חדשה הושבעה - "דף חדש עם האזרחים"
הסיבוב הראשון במצרים: ניצחון למחנה האיסלמי
"המועצה הצבאית במצרים מודאגת מתוצאות הבחירות"
על רקע הבחירות במצרים: חשש בצה"ל מפיגוע בגבול

חייל שומר על קלפי שלידה תלוי פוסטר של מפלגת "א-נור" האיסלמית, קהיר, מצרים, 5 בדצמבר 2011. AP
חייל שומר על קלפי שלידה כרזת תעמולה של המפלגה הסלפית הקיצונית "א-נור", השבוע בהצבעה המשלימה בבחירות/AP

על פי המתווה שנקבע לאחר ההפיכה במדינה בתחילת השנה, המשימה העיקרית שתונח לפתחו של הפרלמנט החדש - ששני שלישים ממושביו עדיין עומדים לבחירה בשני סיבובי הצבעה נוספים שייערכו בחודשים הקרובים - תהיה לבחור מתוכו גוף מיוחד בן 100 חברים, שיופקד על ניסוח החוקה. לאחר מכן תובא החוקה למשאל עם, ורק לאחר מכן ייערכו בחירות לנשיאות - ככל הנראה רק בעוד שנה או יותר.

"שלב ראשון בדמוקרטיה שלנו"

לדברי הגנרל מולה, האיסלמים - שאליהם התייחס רק בתואר "קבוצות מסוימות" - הם בהחלט רצויים בבית התחתון של הפרלמנט, אך "לא תהיה להם היכולת לקבל החלטות שהעם אינו רוצה בהן". לדבריו, "אין מדובר פה בהבעת אי-אמון בפרלמנט. הבחירות היו בהחלט חופשיות והוגנות - אולם הן גם בהחלט אינן משקפות את רצונם של כל המגזרים בחברה". בהקשר זה ציין את מגזרי האיכרים, המהנדסים והרופאים.

מולה הסביר כי המועצה הצבאית לא תתערב ישירות בניסוח החוקה - אולם תמנה ועדה אזרחית, ובה אמנים, אינטלקטואלים ואנשי תקשורת, ש"תסייע" לפרלמנט ותייצג את המועצה. "הוועדה הזו תייצג את רצון כל העם", הסביר, "וזו דרישה שאיש אינו יכול להתנגד לה". הוא סיכם במילים: "זהו השלב הראשון של הדמוקרטיה שלנו. בעתיד, אולי הפרלמנט יוכל לעשות מה שהוא רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully