וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המועצה הצבאית במצרים מודאגת מתוצאות הבחירות"

ניר יהב

3.12.2011 / 11:39

לטענת מקורות במועצה, תוצאות הבחירות גרמו לכעס ודאגה, זאת לאור ההערכה שהגוש האיסלמי, שזכה ב-60% מהקולות בבחירות, יגדיל את כוחו בהמשך. "למרות קבלת רצון הבוחרים, ישנה דאגה"

למרות שעד כה שמרה על שתיקה בנושא תוצאות הבחירות לפרלמנט, מקורות במועצה הצבאית העליונה במצרים אמרו היום (שבת) לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי תוצאות הבחירות גרמו לכעס ודאגה בתוך הממסד הצבאי. לטענת הגורמים, המועצה הצבאית מעריכה כי הגוש האיסלמי יחזק את כוחו בסיבוב השני והשלישי של הבחירות, והדאגה היא מהתממשות תרחיש שכזה. "למרות שהצבא מקבל את תוצאות הבחירות ככאלה שמבטאות את רצון הבוחרים, הממסד הצבאי חש דאגה מהן לאור התחזקות הזרם האיסלמי", נאמר.

לדברי המקורות, תוצאות הבחירות יקשו על הצבא המצרי להיאבק ב"אחים המוסלמים" ובזרם הסלפי בכל הנוגע לגיבוש חוקה לאחר הבחירות. עוד הבהירו המקורות כי הממסד הצבאי אינו נמצא בסכסוך עם אף זרם פוליטי במדינה, וכי בכוונתו לשתף פעולה עם כולם, אך יחד עם זאת ציינו כי למועצה הצבאית העליונה חשוב שבסופו של דבר יתקבלו ההחלטות למען האינטרס של מצרים. עוד מסרו המקורות כי הממסד הצבאי לא יוותר על קביעת מעמד הצבא בחוקה החדשה, וזה בעיניו קו אדום.

40% לאחים המוסלמים, 20% למפלגת א-נור

אמש דווח באתר המצרי "אל-יום א-סאבע", כי המחנה האיסלמי גרף כ-60% מקולות המצביעים. אמנם טרם פורסמו התוצאות הרשימות של הסיבוב הראשון בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט המצרי, אך על פי הדיווח באתר, גרפה מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועת "האחים המוסלמים" 40% אחוז מהקולות. אחריה מובילה מפלגת "א-נור", הקיצונית-איסלמית ואשר מזוהה עם הזרם הסלפי באיסלם עם 20% מהקולות. ואילו "הגוש המצרי" המזוהה עם המחנה הליברלי במצרים זכה ב15%, מפלגת "אל-ווסט" (המרכז - נ.י) גרפה 6%, מפלגת "אל-וופד" 5% ומפלגת "אל-עדל" (הצדק - נ.י) - אחוז אחד בלבד.

על אף הדיווחים באשר לתוצאות הבחירות, מדובר בסיבוב ראשון מתוך שלושה סיבובי בחירות לבית התחתון של הפרלמנט, הנקרא "מועצת העם" ומונה 508 מושבים. כל סיבוב ייערך בכמה מחוזות שונים ברחבי המדינה, והסיבוב האחרון ייערך ב-10 בינואר. לאחר סיום הבחירות לבית התחתון ייערכו הבחירות לבית העליון של הפרלמנט, "מועצת השורא", בין ינואר למרץ. בתום הבחירות האלה תורכב ועדה בת 100 חברי פרלמנט שתגבש חוקה למצרים. לאחר כמה חודשים תובא החוקה למשאל עם - ורק לאחר מכן ייערכו בחירות לנשיאות.

ההכרזה על התוצאות הרשמיות של הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי, שהתקיימו בימים שני ושלישי השבוע, הייתה אמורה להתבצע ביום חמישי. אולם בשל מספר תקלות טכניות בספירת הקולות מאחת הקלפיות בקהיר, נדחתה ההכרזה הרשמית להיום. התוצאות הרשמיות של הרשימות שייכנסו לפרלמנט יתפרסמו, ככל הנראה, רק לאחר סיום ההצבעה בשלושת הסיבובים, דהיינו עוד כחודשיים.

עוד באותו נושא:
דיווח במצרים: "המחנה האסלמי גרף 60% מהקולות"
בחירות במצרים: מפלגה איסלמית קיצונית במקום השני
תוצאות ראשוניות: האחים המוסלמים מובילים במצרים

לפנייה לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully