וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "המחנה האסלמי גרף 60% מהקולות"

ניר יהב

3.12.2011 / 0:29

המחנה האסלמי הקיצוני גרף את מירב קולות הבוחרים בסיבוב הראשון של הבחירות לפרלמנט במצרים, כך מדווח האתר המצרי "אל-יום-א-סאבע". על פי הדיווח זכו האחים המוסלמים ב-40% מהקולות

ניצחון לאחים המוסלמים בבחירות במצרים? המחנה האסלמי גרף כ-60% מקולות המצביעים, כך דיווח אמש (שישי) האתר המצרי "אל-יום א-סאבע". טרם פורסמו התוצאות הרשימות של הסיבוב הראשון בבחירות לבית התחתון של הפרלמנט המצרי, אולם על פי הדיווח באתר, גרפה מפלגת "החירות והצדק" השייכת לתנועת "האחים המוסלמים" 40% אחוז מהקולות. אחריה מובילה מפלגת "א-נור", הקיצונית-איסלמית ואשר מזוהה עם הזרם הסלפי באיסלם עם 20% מהקולות. ואילו "הגוש המצרי" המזוהה עם המחנה הליברלי במצרים זכה ב15%, מפלגת "אל-ווסט" (המרכז - נ.י) גרפה 6%, מפלגת "אל-וופד" 5% ומפלגת "אל-עדל" (הצדק - נ.י) - אחוז אחד בלבד.

אתמול פרסם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית במצרים, עבד אל-מועז איברהים, חלק מהתוצאות של הבחירות לפרלמנט שנערכו בתחילת השבוע. אלא שאיברהים חשף רק את התוצאות של המועמדים העצמאיים שזכו בתשעת המחוזות שבהם נערך הסיבוב הראשון של הבחירות. כמו כן, ציין יו"ר ועדת הבחירות כי שיעור ההצבעה בסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט המצרי, שנפתחו ביום שני האחרון, עומד על 62%. במסיבת עיתונאים שכינס לקראת פרסום התוצאות הרשמיות של הבחירות, אמר עוד כי שיעור ההצבעה הזה הוא הגבוה ביותר בתולדות מצרים וכי הוא לא נפגע על אף האירועים האלימים בימים שקדמו לבחירות.

אישה מצרית משלשלת פתק הצבעה לבחירות לפרלמנט בקלפי בקהיר, נובמבר 2011. רויטרס
"שיעור ההצבעה בבחירות שנפתחו ביום שני האחרון עומד על 62%"/רויטרס

על אף הדיווחים באשר לתוצאות הבחירות, מדובר בסיבוב ראשון מתוך שלושה סיבובי בחירות לבית התחתון של הפרלמנט, הנקרא "מועצת העם" ומונה 508 מושבים. כל סיבוב ייערך בכמה מחוזות שונים ברחבי המדינה, והסיבוב האחרון ייערך ב-10 בינואר. לאחר סיום הבחירות לבית התחתון ייערכו הבחירות לבית העליון של הפרלמנט, "מועצת השורא", בין ינואר למרץ. בתום הבחירות האלה תורכב ועדה בת 100 חברי פרלמנט שתגבש חוקה למצרים. לאחר כמה חודשים תובא החוקה למשאל עם - ורק לאחר מכן ייערכו בחירות לנשיאות.

בתוך כך, פרסמה הטלוויזיה המצרית את שמותיהם של האישים הצפויים להתמנות כשרים בממשלת החירום הלאומית של ראש הממשלה החדש במצרים, כמאל גנזורי. 12 מהם הכריזו רק לפני כשבוע וחצי על התפטרותם מהממשלה הקודמת, וכעת הם צפויים להתמנות בשנית לממשלתו של גנזורי. ביניהם ניתן למצוא את שר החוץ מוחמד עמר ואת שר ההסברה אוסמה הייכל.

ההכרזה על התוצאות הרשמיות של הבחירות לבית התחתון בפרלמנט המצרי, שהתקיימו בימים שני ושלישי השבוע, הייתה אמורה להתבצע ביום חמישי. אולם בשל מספר תקלות טכניות בספירת הקולות מאחת הקלפיות בקהיר, נדחתה ההכרזה הרשמית להיום. התוצאות הרשמיות של הרשימות שייכנסו לפרלמנט יתפרסמו, ככל הנראה, רק לאחר סיום ההצבעה בשלושת הסיבובים, דהיינו עוד כחודשיים.

עוד בנושא:
בחירות במצרים: מפלגה איסלמית קיצונית במקום השני
תוצאות ראשוניות: האחים המוסלמים מובילים במצרים
בחירות היסטוריות במצרים: הכירו את המתמודדים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 22:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully