וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלה חדשה הושבעה במצרים: "דף חדש עם האזרחים"

ניר יהב

7.12.2011 / 19:20

לאחר שבועיים של משא ומתן על זהות השרים, הושבעה היום ממשלה חדשה בראשות כמאל גנזורי. הגנרל טנטאווי הרחיב את סמכויות השרים ואמר: "מטרתנו להשיג יציבות בטחונית ומאבק בשחיתות"

ממשלה חדשה במצרים: לאחר עיכוב של מספר ימים, הושבעה היום (רביעי) ממשלת החירום הלאומית במצרים בראשות ד"ר כמאל גנזורי, על ידי המועצה הצבאית העליונה. ראש המועצה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, פרסם במקביל צו המורה להעביר לגנזורי את כל הסמכויות המוקנות לנשיא המדינה, מלבד אלו הנוגעות לתחומי ביטחון ומשפט. לאחר ההשבעה אמר טנטאווי כי מטרות הממשלה הן השגת יציבות ביטחונית ומאבק בשחיתות.

המינוי החשוב והרגיש ביותר, שנשאר חסוי עד הרגע האחרון, הוא מינויו של הגנרל מוחמד איברהים לתפקיד שר הפנים. איברהים, אשר כיהן בעבר כראש המודיעין באזור גיזה, צפוי להיות אחראי על כל מנגנוני הביטחון הפועלים במצרים. לאחר השבעתו אמר כי מטרתו הראשונה היא השגת ביטחון לאזרחי מצרים והשבת השקט לרחובות. "נבנה משטרה חדשה שתפתח דף חדש עם האזרחים", הוסיף.

מספר שרים נותרו בתפקידיהם

ההשבעה התאפשרה לאחר כשבועיים של משא ומתן על זהות השרים. בימים הראשונים הודלפה רשימת השרים הצפויה לכהן בממשלה, והיא עוררה ביקורת קשה בקרב האזרחים שטענו כי 13 שרים מהממשלה המתפטרת הושבו לתפקידיהם ולכן אין בממשלה זו כל בשורה חדשה. מספר שרים בכל זאת נותרו בתפקידיהם הקודמים, בראשם שר החוץ מוחמד עמר.

ביום ראשון התפרסמו תוצאות הבחירות על פיהן קיבל הגוש האסלמי כ-65 אחוזים מקולות הבוחרים במדינה. מפלגת "החירות והצדק" זכתה ב-36.65% מהקולות, מפלגת "א-נור" האיסלמית הקיצונית זכתה ב-24.36% ומפלגת "אל-ווסט" האסלמית-מתונה גרפה 4.26%. עם היוודע התוצאות אמרו גורמים במועצה הצבאית העליונה במצרים אמרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי תוצאות הבחירות גרמו לכעס ודאגה בתוך הממסד הצבאי. לטענת הגורמים, המועצה הצבאית מעריכה כי הגוש האיסלמי יחזק את כוחו בסיבוב השני והשלישי של הבחירות, והדאגה היא מהתממשות תרחיש שכזה. "למרות שהצבא מקבל את תוצאות הבחירות ככאלה שמבטאות את רצון הבוחרים, הממסד הצבאי חש דאגה מהן לאור התחזקות הזרם האיסלמי", נאמר.

עוד על הנעשה במצרים
הסיבוב הראשון במצרים: ניצחון למחנה האיסלמי
ממשלה חדשה במצרים? בינתיים על הנייר בלבד
"המועצה הצבאית במצרים מודאגת מתוצאות הבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully