וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלה חדשה במצרים? בינתיים על הנייר בלבד

ניר יהב

4.12.2011 / 11:10

ד"ר כמאל גנזורי היה אמור להקים כבר את ממשלתו החדשה במצרים, אולם הצבת שרים שכיהנו בממשלה היוצאת גרמה לתרעומת רבה. "מינוי השרים לאותם תפקידים הוא מאכזב"

ד"ר כמאל גנזורי, שמונה לפני מספר ימים לעמוד בראש ממשלת החירום הלאומית במצרים, היה אמור להכריז במהלך סוף השבוע על ממשלתו החדשה אך נדמה כי הוא ניצב בפני קשיים רבים שמונעים ממנו להכריז על הממשלה. ביום שישי דווח כי גנזורי מתכוון למנות 13 מתוך השרים שזה עתה התפטרו מממשלת מצרים לשרים גם בממשלתו, וכעת מתברר שצעד זה עורר עליו ביקורת קשה שבעקבותיה חזר בו מכמה שמות לתפקידי שרים.

מקורביו של גנזורי, שכיהן בשנות התשעים כראש ממשלת מצרים תחת משטרו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, סיפרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי גנזורי "מותש, תשוש ונמצא במצוקה קשה". גנזורי עצמו אמר אמש כי הוא "עדיין בוחן חלק מהשמות של השרים" במטרה להתגבר על הביקורת והזעם שהתעוררו בעקבות הכוונה למנות 13 שרים מהממשלה הקודמת לאותם תפקידים ממש ובשל העובדה שמספר אישים דחו הצעה להתמנות לשרים.

אתמול נועד גנזורי עם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, במטרה שיעזור לו להתגבר על הקשיים בהקמת ממשלת החירום. גורמים בכירים במצרים סיפרו לעיתון "אל-מסרי אל-יום" כי גנזורי אמר לטנטאווי כי מספר אישים סירבו להתמנות לשרים וכי בקרב הציבור והפוליטיקאים שוררת אכזבה מהרכב הממשלה החדש. לפי הדיווח, השניים דנו בשמות חלופיים לכהן כשרים בממשלה. עד כה לא ברור מתי גנזורי צפוי להכריז על ממשלתו החדשה וכיצד היא תתקבל ברחוב המצרי.

במהלך סוף השבוע הביעו, כאמור, פעילים פוליטיים במצרים זעם על גנזורי שהבטיח להקים ממשלה שתמלא אחר דרישות המפגינים אך בפועל "החזיר" 13 שרים לתפקידיהם. "גנזורי לא הביא שום בשורה חדשה", אמרו. "מינוי השרים לאותם תפקידים הוא מאכזב ומהווה מהלומה לכל השאיפות שלנו". הפעילים כועסים בעיקר על מינויו של שר ההסברה הקודם, אוסמה הייכל, לאותו תפקיד. יחד עם זאת, כלי התקשורת במצרים דיווחו כי גנזורי הציע תפקיד זה לאחר ממנהיגי "צעירי תחריר", עמר שובכי, אך הוא סירב.

עוד על הנעשה במצרים:

האחים המוסלמים ליריביהם: קבלו רצון העם המצרי
"המועצה הצבאית במצרים מודאגת מתוצאות הבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully