וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב סירב לפגוש משפחתו במדי אסיר, עשרות הפגינו מחוץ לכלא

10.12.2011 / 0:10

המפגינים קראו נגד עוגמת הנפש שנגרמה, לטענתם, לנשיא המורשע והבטיחו להגיע מדי שבוע להביע תמיכתם. משפחתו של קצב לא הגיעה לבקרו, לאחר שסירב לפגוש את קרוביו כשהוא לבוש מדי אסיר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יותם בן-דוד)

עשרות בני אדם התאספו אתמול בצהריים (שישי) מחוץ לכלא מעשיהו, על מנת להפגין תמיכה בנשיא לשעבר, משה קצב, המרצה עונש מאסר בגין שני מעשי אונס שביצע ועבירות מין נוספות. המפגינים זעקו על העוול שלדבריהם נגרם לו, ובאמצעות מגאפון השמיעו קריאות מחוץ לכותלי בית הכלא אשר בהן, בין היתר, הבטיחו כי יחזרו לאותו המקום מדי יום שישי, על מנת לתמוך בקצב, שהחל השבוע לרצות את עונשו.

אנשים שיצאו אתמול בבוקר מביקור בכלא מעשיהו, אמרו לוואלה! חדשות כי הנשיא לשעבר מסרב לראות את משפחתו במדי אסיר כתומים. לדבריהם, שלא אומתו עד כה על ידי כל נציג ממשפחתו של קצב או שירות בתי הסוהר, נוצר ויכוח בין קצב לבין הסוהרים, במהלכו התעקש קצב ללבוש חליפה בעת הביקורים – בניגוד לנהלים.

הביקורים בכלא מעשיהו ברמלה מתקיימים אחת לשבועיים בשעות הבוקר. במהלכם זכאים האסירים לביקור בימים שישי, שבת, ראשון או שני. היום אמור היה להתקיים במסגרת זו המפגש הראשון של הנשיא לשעבר עם בני משפחתו, מאז נכנס אל הכלא ביום רביעי האחרון, אך משפחתו לא הגיעה לכלא מעשיהו, ככל הנראה בשל סירוב שירות בתי הסוהר לאפשר ביקור בו לובש האסיר ביגוד אזרחי וסירובו של קצב להיפגש עם משפחתו במדי האסיר.

לא מוגדר כאסיר בסיכון להתאבדות

תאו של קצב ממוקם באגף מספר 8 התורני, בו נמצאים 67 אסירים נוספים, לרבות השר לשעבר שלמה בניזרי, החולק עימו את תאו. בשלב זה בשרות בתי הסוהר לא מגדירים את קצב כאסיר הנמצא בסיכון להתאבדות. מסיבה זו, המצלמות שהותקנו מבעוד מועד בתאו אינן פועלות כעת, וזאת על מנת לאפשר לקצב לשמור על פרטיותו ככל הניתן. עם זאת, קצין שעבר הכשרה לאיתור סיכון להתאבדות, הוצב באגף התורני בו שוהה קצב ועוקב אחר כל תנועותיו והסתגלותו לחייו החדשים.

במסגרת קליטתו בבית הכלא נפגש קצב עם ועדת הקליטה והמיון, הכוללת קצין מודיעין לצורך הערכת מסוכנותו, עובדת סוציאלית אשר בחנה את מצבו הנפשי וצרכיו המיוחדים וכן עבר קצב בדיקה אצל רופא שירות בתי הסוהר. לאחר מכן נפגש קצב לשיחה עם מפקד הכלא, תת גונדר מאיר שמחון, ועם מפקד האגף.

עוד בנושא
"משה קצב מסרב לפגוש את קרוביו במדי אסיר"
כבר מחר: קצב יוכל לקבל ביקור מבני משפחתו
דעה: קצב בפנים: יום טוב לדמוקרטיה

(עדכון ראשון: 13:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully