וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על הראיון של אסד: אולי הוא באמת משוגע

בתגובה לראיון בו ניער מעצמו שוב כל אחריות למעשי ההרג והדיכוי בארצו, אמר דובר מחלקת המדינה כי נשיא סוריה "מנותק לחלוטין מהמציאות, או כמו שהוא עצמו אמר, ייתכן שהוא 'משוגע'"

רויטרס

(צילום: רויטרס, ABC; עריכה: טל רזניק)

בארצות הברית כבר לא יודעים איך להגיב לבשאר אסד. אחרי הראיון שלו עם ברברה וולטרס, ששודר אתמול (רביעי) ברשת ABC ובו חזר וניער מעצמו כל אחריות להרג בעצמו, ואף הבהיר כי "רק מנהיג משוגע" טובח בבני עמו, מודים בוושינגטון כי ייתכן שאסד באמת "משוגע", או לכל הפחות "מנותק מהמציאות".

"על בסיס הדברים שנאמרו בראיון, הוא נראה מנותק לחלוטין מהמציאות שמתרחשות בארצו, ומהדיכוי האלים שננקט נגד בני העם הסורי", אמר הלילה לעיתונאים בתגובה לראיון דובר מחלקת המדינה, מארק טונר. "מדובר בניתוק מהמציאות, בחוסר אכפתיות, או כמו שמו שאסד עצמו אמר, ייתכן שהוא 'משוגע'. אני לא יודע".

טונר חזר על עמדתה של וושינגטון, לפיה אסד איבד את הלגיטימיות ועליו לפרוש. כמו כן, קרא לשלטונות סוריה לאפשר כניסת משקיפים בינלאומיים ואמצעי תקשורת למדינה, כדי לפקח על המצב בה.

גם בבית הלבן אמרו דברים דומים. "זה פשוט לא אמין", אמר דובר הבית, ג'יי קרני, כשנשאל אתמול על הראיון. "העולם ראה את מה שקרה בסוריה. ארה"ב ואומות רבות נוספות בעולם מגנות את האלימות הנפשעת בסוריה, המבוצעת על ידי משטר אסד שיודע בדיוק מה קורה ומי אחראי", אמר קרני. "אני לא חושב שיש מישהו ששמע את דברי אסד בראיון וחשב שהם אמינים".

"כל פעולה כזו נעשתה בידי אדם ספציפי, לא בידי הרשויות", אמר אסד בראיון לוולטרס, שהטיחה בו שוב ושוב פרטי מידע על מעשי הדיכוי הרבים. "אני בסך הכל נשיא", השיב. "המדינה לא שייכת לי וגם כוחות הביטחון לא. יש הבדל בין מדיניות של דיכוי לבין כמה טעויות שבוצעו על ידי כמה בעלי תפקידים - הבדל גדול". וולטרס, שנסעה במיוחד לדמשק כדי לקיים את הראיון, הקשתה עליו בתגובה: "אבל מישהו חייב לתת את הפקודה!". על כך השיב: "איננו הורגים את בני עמנו. שום שלטון בעולם לא הורג את בני עמו, אלא אם עומד בראשו אדם משוגע".

עוד בנושא:
אסד בראיון: "רק מנהיג משוגע הורג את בני עמו"
שגרירי ארה"ב וצרפת שבו לדמשק: "מסר לעם הסורי"
סוריה: מוכנים למשקיפים, בטלו הסנקציות וההשעיה
גורמי ביטחון: צה"ל עקב אחר ניסוי הטילים הסורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully