וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: צה"ל עקב אחר ניסוי הטילים הסורי

5.12.2011 / 21:30

הגורמים אישרו את הדיווח הסורי על כך שאתמול קיים צבא סוריה תרגיל שיגור רקטות וטילים. "התרגיל שחשף את מצב הרקטות והטילים של סוריה מראה עד כמה המשטר בלחץ וחושש מיום המחר", אמרו

גורמי ביטחון בכירים בישראל אישרו היום (שני) את הדיווח הסורי על כך שצבא סוריה קיים אתמול תרגיל שיגור רקטות וטילים מסוגים שונים. לדבריהם, מטרת התרגיל הייתה להרתיע את מדינות המערב. כמו כן אמרו הגורמים כי בצה"ל עקבו אחר התרגיל וכי שיגורי הטילים והרקטות נקלטו במערכות הגילוי של צה"ל. "התרגיל שחשף את מצב הרקטות והטילים של סוריה מראה עד כמה המשטר בלחץ וחושש מיום המחר. להערכתנו מדובר בפעולה לצורכי תעמולה במטרה להרתיע את המערב לשקול אפשרות של תקיפה בסוריה", אמר לוואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר.

יפתח שפיר, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי המתמחה בארסנל הנשק במזרח התיכון, ציין כי "בצילומי הטלוויזיה ניתן היה לזהות את הרקטה הארטילרית מסוג 'פרוג' לטווח של 70 ק"מ. מאות מהסוג הזה רכשה סוריה בשנות ה-70, אך בשנות ה-90 החלה סוריה, בסיוע אירן וצפון קוריאה, לייצר בעצמה טילי סקאד ורקטות כבדות". שפיר ציין כי לסורים יש מאות טילי סקאד, אך משום שהם מייצרים את הטילים בעצמם קשה לאמוד את הכמות המדוייקת.

צפו בדיווח הטלוויזיה הסורית על התרגיל

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי צבא סוריה ערך אתמול תרגיל שבמהלכו נורו טילים בליסטיים, רקטות ואש חיה. בדיווח נכתב כי חיילים מחילות רבים השתתפו בתרגיל, ביניהם חיל האוויר ושריון, וכי הכוחות שהשתתפו "הציגו יכולת גבוהה לפגוע במדויק ביעדים שהוגדרו". עוד דווח כי התרגיל נערך באזור העיר תדמור שבמזרח סוריה וכי שר ההגנה, דאוד ראג'חה, ובכירי צבא סוריה נטלו בו חלק. לפי הדיווח, צבא סוריה ירה לפחות טיל אחד מדגם סקאד B לטווח של 300 ק"מ. בנוסף, שוגרו רקטות בקוטר 300 ו-600 מ"מ לטווחים של 200 ק"מ. כל הירי בוצע לכיוון מזרח. "הלוחמים הוכיחו את יכולותיהם של הטילים ואת מוכנותם התמידית להגן על המולדת ולהרתיע את כל מי שמתכנן לפגוע בביטחוננו ולפלוש לשטחנו", נמסר.

יצויין כי על פי מקורות זרים, בחודש אוגוסט 2009 נכשל ניסוי של צבא סוריה לשפר את הדיוק של ארסנל הטילים הבליסטיים שצברה. במהלך הניסוי הסורים שיגרו שני טילים מסוג סקאד, אשר סטו ממסלולם בניגוד לציפיות ואחד מהם נחת בלב עיירה על גבול סוריה-טורקיה וגרם לנפגעים.

עוד באותו נושא:
הפגנת כוח: סוריה ערכה ניסוי בטילי סקאד B
סוריה: מוכנים למשקיפים, בטלו הסנקציות וההשעיה
"אנשי חמאס עזבו את סוריה ועושים דרכם לעזה"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully