וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמירויות: אם אירן תתקוף את ישראל, היא תימחק

ראש ממשלת איחוד האמירויות הביע חשש מנשק גרעיני אירני, אך העריך שטהרן לא תתחמש בו: "למה לה? אם אירן תתקוף בישראל, היא לא תתקיים למחרת". בכיר סעודי: גם אנחנו שוקלים נשק גרעיני

לא רק בישראל חוששים מגרעין אירני: במדינות נוספות במזרח התיכון כבר הביעו לא פעם חשש מפני התחמשות הרפובליקה האירנית בנשק גרעיני, אך הדברים שאמר לפנות בוקר (שלישי) ראש ממשלת איחוד האמירויות, בראיון לרשת CNN, חריגים בחריפותם, ועשויים להתפרש כאיום כלפי אירן. בין היתר, אמר השייח מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, כי במידה שאירן תתקוף את ישראל בנשק גרעיני, היא תימחה בתוך יממה מעל פני האדמה.

בראיון לארין ברונט, הביע אל-מכתום פליאה על חתירת של האירנים להתחמש בפצצה גרעינית, וטען כי לא יהיה להם כל שימוש בנשק כזה. "מה תעשה אירן עם נשק גרעיני?", תהה. "לשם הדוגמה, האם הם יתקפו את ישראל? כמה פלסטינים ימותו? את חושבת שאם אירן תתקוף את ישראל, עריה יהיו בטוחות? היא לא תהיה קיימת יותר ביום המחרת".

צפו בקטע הראיון הנוגע לאירן

איחוד האמירויות נמצאת מעברו המערבי של המפרץ הפרסי, מול אירן. שרק שמונים קילומטרים מפרידים בין שתי המדינות. "אירן היא שכנתנו", אמר אל-מכתום. "הם מוסלמים, וחיינו לצדם לאורך אלפי שנים. אני לא מאמין שאירן תפתח נשק גרעיני", הרגיע.

"משמרות הרפובליקה מתכוננים למלחמה"

אמש ה"דיילי טלגרף" כי מפקד משמרות המהפכה האירניים, מוחמד עלי ג'עפרי, העלה את רמת הכוננות של הכוחות הלוחמים במדינה, ומכין אותם לקראת תקיפה אפשרית של המערב באירן. גורמי מודיעין מערביים שצוטטו באתר האינטרנט של העיתון הבריטי העריכו שאירן הורתה לפרוס את מיקום הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח שלה במספר עמדות מפתח הגנתיות ברחבי המדינה, בעקבות הלחץ הבינלאומי המופעל עליה.

עוד עולה מהדיווח כי ההכנות לקראת עימות אפשרי עם המערב צברו תאוצה בעקבות פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בחודש שעבר, אשר הצביע על כך שאירן פועלת במרץ על מנת לייצר נשק גרעיני. עיקר חששה של ההנהגה האירנית, מסתמן, נתון לאפשרות כי היעדים המרכזיים שייהרסו במהלך התקיפה הם מתקני הגרעין שלה.

בתוך כך, גם בערב הסעודית, השכנה הגדולה של איחוד האמירויות, ממשיכים להביע מנושא הנשק הגרעיני, הן בידי אירן והן בידי ישראל. ראש מנגנון המודיעין הסעודי לשעבר, טורקי אל-פייסל, דיבר אתמול בפורום בטחוני בריאד, ואמר בין היתר כי ארצו עשויה לשקול התחמשות בנשק גרעיני, כדי להשתוות בכוחה הצבאי לשתי המעצמות האזוריות האחרות. "מאמצינו, כמו גם אלו של העולם כוללו, לא הצליחו לשכנע את ישראל, כמו גם את אירן, לזנוח את הנשק להשמדה המונית", אמר אל-פייסל. "לפיכך, חובתנו כלפי עמנו היא לשקל את כל האפשרויות, ובכלל זה גם השגת נשק השמדה המונית משלנו". עוד הוסיף כי "אסון גרעיני שייפגע באחד מאיתנו - יפגע בכולנו". יש לציין כי בערב הסעודית כבר פועלת תוכנית גרעין נרחבת למטרות אזרחיות, ובמהלך שני העשורים הקרובים מתוכננת במדינה בנייה של 16 תחנות כוח גרעיניות בהשקעה של 10 מיליארד דולרים.

כותרות נוספות בנושא אירן
"משמרות המהפכה העלו כוננות מחשש למלחמה"
"בסיס הטילים האירני נמחק כמעט לגמרי בפיצוץ"
העולם משוכנע: המלחמה החשאית נגד אירן החלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully