וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מפקד משמרות המהפכה הורה להעלות כוננות

שבוע לאחר הפיצוץ במתקן להמרת אורניום הפועל סמוך לאיספהן, הודיע מפקד משמרות המהפכה באירן כי יש להיערך לתקיפה אפשרית. הוא אף הורה לפזר מערך הטילים הבליסטיים בנקודות אסטרטגיות

מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, העלה את רמת הכוננות של הכוחות הלוחמים במדינה על מנת להיערך לקראת תקיפה אפשרית נגד אירן. כך דיווח הלילה (שלישי) ה"דיילי טלגרף" הבריטי. על פי הדיווח, סבורים גורמי מודיעין מערביים כי אירן הורתה לפרוס את מיקום הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח שלה במספר עמדות מפתח הגנתיות ברחבי המדינה, זאת בעקבות הלחץ הבינלאומי המופעל עליה בעקבות קידום תוכנית הגרעין במדינה.

עוד עולה מהדיווח כי ההכנות לקראת עימות אפשרי עם המערב צברו תאוצה בעקבות פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בחודש שעבר, אשר הצביע על כך שאירן פועלת במרץ על מנת לייצר נשק גרעיני. גורמי המודיעין מעריכים כי עיקר חששה של ההנהגה האירנית נתון לאפשרות כי היעדים המרכזיים שייהרסו במהלך התקיפה הם מתקני הגרעין שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסיס הטילים לאחר ההפצה, כפי שהוא נראה בצילום לוויין שפירסם מכון ISIS/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדעת גורמי המודיעין, נתון המשטר האירני בתחושה גוברת של פרנויה בשל הפיצוצים המסתוריים האחרונים שהתרחשו בנקודות אסטרטגיות במדינה כגון מתקני הגרעין שלה. החשש המרכזי המקנן בקרב ההנהגה האירנית הוא מפני תקיפה צבאית משולבת של ארצות הברית וישראל.

רק לפני שבוע דיווח ה"טיימס" כי פיצוץ מסתורי אירע באזור העיר איספהן, אשר גרם נזק למתקן להמרת אורניום הפועל בסמוך לעיר, ומהווה את אחד המרכיבים החשובים בתוכנית הגרעין האירנית. שלושה שבועות קודם לכן נהרגו 17 בני אדם בפיצוץ שאירע בבסיס משמרות המהפכה מערבית לטהרן, שעל פי דיווח מאוחר יותר התברר כי הפיצוץ האדיר הרס בסיס ניסויים בטילים ואף היווה מכה קשה לתוכנית הטילים ארוכי הטווח של אירן, שעיכבה אותה משמעותית.


עוד בנושא:
דיווח באירן: פיצוץ עז אירע במחסן תחמושת ליד איספהן
דיווח: מתקן גרעין נפגע בפיצוץ האחרון באירן
דיווח באירן: "17 הרוגים בפיצוץ בבסיס צבאי"
"הפיצוץ שיטח כמעט לגמרי את בסיס הטילים האירני"

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully