וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 34 גופות הושלכו במרכז חומס

הגופות נאספו מהשכונות בהם מתגוררים מתנגדי משטרו של אסד והושלכו בכיכר במרכז העיר, כך דיווחו פעילי זכויות אדם. היום: מזכירת המדינה קלינטון תיפגש עם מנהיגי אופוזיציה סוריים

פעילי זכויות אדם בסוריה דיווחו אמש (שני) כי 34 גופות של מתנגדי משטרו של בשאר אסד הושלכו בכיכר מרכזית בעיר חומס. על פי הדיווח, הגופות נאספו משכונות בהם מתגוררים אזרחים המתנגדים לשלטונו של אסד בעיר על ידי מליציות לא רשמיות הנאמנות למשטר ואשר חומשו על ידו.

נציבת מועצת זכויות האדם של האו"ם, נאבי פילאי, אמרה בסוף השבוע כי יותר מ-4,000 בני אדם נרצחו, בהם 307 ילדים, מאז החל הצבא לדכא את גל ההפגנות נגד משטרו של בשאר אסד. בכינוס חירום שערכה המועצה הוסיפה פילאי כי למעלה מ-14,000 בני אדם מוחזקים עדיין בידי מנגנוני הביטחון של המשטר וקראה לקהילה הבינלאומית לפעול להגנת אזרחי סוריה מפני "הדיכוי האכזרי".

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר מערת א-נעמאן, סוריה, 2 בנובמבר 2011. רויטרס
יותר מ-4,000 בני אדם נרצחו, בהם 307 ילדים, מאז החל הצבא לדכא את גל ההפגנות נגד משטרו של בשאר אסד. מפגינים בסוריה/רויטרס

בתוך כך, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, תיפגש היום עם מנהיגי אופוזיציה סוריים בז'נבה שבשוויץ. מדובר בפגישה השנייה מסוג זה שתקיים קלינטון מאז התחילו ההפיכות בעולם הערבי. כמו כן, במהלך ביקורה בז'נבה צפויה מזכירת המדינה לשאת נאום בנושא זכויות אדם במועצת האו"ם לזכויות אדם. בוושינגטון פוסט דווח מפי פקיד בכיר בממשל, כי קלינטון תיפגש עם שבעה מנהיגי אופוזיציה סוריים המתגוררים מחוץ לסוריה. לדברי הבכיר, מנהיגי אופוזיציה המתגוררים בתוך סוריה נמנעים מלעזוב את המדינה, משום שהם מפחדים ששלטונו של אסד לא יתיר להם לשוב אליה.

אתמול מסר משרד החוץ הסורי כי דמשק הסכימה לחתום על יוזמת הליגה הערבית, במסגרתה ייכנסו משקיפים ערבים לשטחה. לדברי דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מוקדסי, שר החוץ, וואליד מועלם, "השיב בחיוב" על בקשת הליגה הערבית ושיגר למזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי, מסר בנושא זה אתמול בערב, לפני פקיעתו של האולטימטום שהוצב לסוריה בנושא.

לא נמסר מתי צפויים המשקיפים להיכנס לשטח סוריה, ונראה כי מכאן להפסקת האלימות המשתוללת במדינה הדרך עוד ארוכה - אולם נראה כי הסורים כבר מצפים לתמורה: שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, שיגר היום איגרת למזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, בה כתב כי לאור ההחלטה לחתום על יוזמת הליגה, ממשלת סוריה רואה בכל החלטות הליגה הערבית נגדה - ובהן ההחלטה להשעות את חברותה בליגה ולהטיל עליה סנקציות - "בטלות ומבוטלות".

איתות נוסף לסוריה הגיע אמש מכיוונה של ענקית הנפט הצרפתית Total, שהודיעה לשלטונות במדינה כי תפסיק את פעילותה במדינה בהתאם לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על המדינה. לחברה פרויקט משותף עם חברת General Petroleum Corporation הסורית. מהחברה נמסר כי "דאגתנו העיקרית כתמיד היא לעובדינו".

עוד באותו נושא:
סוריה: מוכנים למשקיפים, בטלו הסנקציות וההשעיה
האו"ם: 307 ילדים נהרגו בסוריה מאז פרוץ המהומות
גורמי ביטחון: צה"ל עקב אחר ניסוי הטילים הסורי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully