וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההאשמות - קיין משעה את הקמפיין לנשיאות

על רקע הסתבכות המועמד הרפובליקני בארה"ב בהאשמות על הטרדות מיניות, מסיים למעשה הרמן קיין את המירוץ לנשיאות: "הטענות השקריות והבלתי מוכחות גרמו נזק לי ולמשפחתי"

האם זוהי סופה של התמודדותו של הרמן קיין על ראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית? באירוע תמיכה באטלנטה אמר הערב (שבת) כי הוא "משעה את הקמפיין הנשיאותי שלו". קיין, שהואשם לאחרונה על ידי מספר נשים שעבדו תחתיו בהטרדה מינית, אמר כי "הטענות השקריות והבלתי מוכחות גרמו נזק לי ולמשפחתי". ביום שלישי אמר המועמד הרפובליקני לצוות הקמפיין שלו, כי הוא שוקל מחדש את עתיד הקמפיין שלו, כך סיפר אחד מיועציו. מעמדו של קיין בסקרים, שנחשב למועמד מוביל בתחילת הקמפיין שלו, התערער בעקבות ההאשמות.

נאמר כי הפרסום בדבר ההאשמות באתר "פוליטיקו" הוא "התקפה אישית לא מבוססת". עם זאת, הוא לא הכחיש את ההאשמות בצורה מפורשת. פרשת ההטרדות המיניות התפוצצה לפני כעשרה ימים, אז פירסם האתר "פוליטיקו" כי בשנות ה-90, בזמן כששימש כראש איגוד המסעדנים, התלוננו נגד קיין שתי עובדות באיגוד על הטרדה - אולם העניין נסגר בהסדר שבמסגרתו קיבלו פיצוי והתחייבו לשתוק. בהמשך השבוע פנתה לסוכנות AP אשה נוספת, שלישית, והתלוננה כי קיין הטריד אותה באותה תקופה.

"הוא רכן לעברי ושם את ידו על רגלי"

קיין הכחיש בתוקף את כל ההאשמות עד כה, ולאחר פרסום התלונה השלישית הודיע כי אין בכוונתו להגיב יותר בנושא. שרון ביאלק, המתלוננת הרביעית נגד איש העסקים מג'ורג'יה, והראשונה שנחשפת בפומבי, פירטה במסיבת עיתונאים בניו יורק כיצד קיין "שלח ידיים" לאיבריה המוצנעים באירוע בשנת 1997. במקביל, התפרסם בוושינגטון דיווח על אשה חמישית שטענה כי קיין פנה אליה בצורה בלתי מכובדת, באירוע בשנת 2002.

ביאלק התייצבה מול המצלמות, כשלצדה עורכת הדין גלוריה אלרד, הידועה בייצוג נפגעות תקיפה מינית. "חשבתי שנלך למשרדים, כדי שיוכל להדריך אותי שם", סיפרה על המקרה, בטקסט שהקריאה מהכתוב. "באותו זמן לבשתי חצאית שחורה עם קפלים, חליפה וחולצה. הוא לבש חליפה עם חולצה פתוחה. אבל במקום ללכת למשרדים, הוא לפתע רכן לעברי, ושם את ידו על רגלי, מתחת לחצאית, ולח אותה לאיבריי המוצנעים. הוא גם אחז בראשי וקירב אותו למפשעה שלו".

לאחר מסיבת העיתונאים של ביאלק, התייחס לדברים דוברו של קיין, ואמר כי ההאשמות הן "שקריות לחלוטין".

קיין, איש עסקים חסר ניסיון פוליטי מאטלנטה הדרומית (בין היתר התפרסם כמנכ"ל רשת פיצריות "הסנדק"), החביב על אנשי "מסיבת התה" והאגף השמרני במפלגה, הפך בשבועות האחרונים באופן מפתיע למוביל בסקרים בקרב מצביעיה, על רקע ההתבטאויות המביכות של מועמדים אחרים במירוץ להנהגת המפלגה הרפובליקנית.

עוד בנושא:
מתלוננת רביעית נגד קיין נחשפה, ויש גם חמישית?
הרמן קיין מואשם בהטרדה מינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully