וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מועמד רפובליקני מואשם בהטרדה מינית

לפי "פוליטיקו", הרמן קיין, המוביל המפתיע במרוץ המדשדש למועמדות המפלגה לנשיאות, הואשם בשנות ה-90 בהטרדת שתי עובדות באיגוד המסעדות אותו ניהל, אך התלונות נגנזו בהסדר פיצויים

המרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית ממשיך לנפק כותרות לא מחמיאות. כעת מגיע תורו של המועמד המוליך את הסקרים בשבועות האחרונים, הרמן קיין, שנאלץ להדוף הלילה (שני) האשמות בדבר שני מקרים בהם הואשם בעבר בהטרדה מינית. בהודעה מטעם מטה הבחירות שלו, נאמר כי הפרסום בדבר ההאשמות באתר "פוליטיקו" הוא "התקפה אישית לא מבוססת". עם זאת, הוא לא הכחיש את ההאשמות בצורה מפורשת.

קיין, איש עסקים שחור וחסר ניסיון פוליטי מאטלנטה הדרומית (בין היתר התפרסם כמנכ"ל רשת פיצריות "הסנדק"), החביב על אנשי "מסיבת התה" והאגף השמרני במפלגה, הפך בשבועות האחרונים באופן מפתיע למוביל בסקרים בקרב מצביעיה. עם זאת, גם הוא זוכה ל-24-25% תמיכה בלבד, לנוכח ריבוי המועמדים אך המחסור במועמדים אטרקטיביים, וחולשתם של אלו שהובילו את המרוץ לפניו - מושל מסטצ'וסטס מיט רומני, שנחשב לאפור ולא מצליח "להמריא", ומושל טקסס ריק פרי, שהוביל את המרוץ לזמן מה לפני קיין, אך הסתבך בשורת התבטאויות קיצוניות ומביכות, והתמיכה בו הלכה וצנחה.

גם קיין כשל בלשונו כמה פעמים בעימותים האחרונים והסתבך בהחלטות מוזרות (בין היתר, הורמו בשבוע שעבר גבות לנוכח תשדיר שלו בו מנהל הקמפיין שלו משבח אותו בעודו מעשן סיגריה), והפרשנים העריכו כי למרות הובלתו בסקרים, מדובר בסופו של דבר בקוריוז שיחלוף. הפרשה הנוכחית מאיימת להאיץ את התהליך הזה.

לפי הפרסום ב"פוליטיקו", שתי עובדות לשעבר באיגוד המסעדות הלאומי בארה"ב, שפרטיהן לא פורסמו, התלוננו בפני עמיתותיהן לעבודה ובפני מנהלים באיגוד כי קיין נהג כלפיהן בצורה "בלתי הולמת מבחינה מינית", בתקופה בה שימש מנהל האיגוד בשנות ה-90, וכי התנהגותו גרמה להן לחוש "כעס ואי נוחות". באתר הדגישו כי המידע מסתמך על כמה מקורות, שהסבירו כי שתי הנשים לא התלוננו במשטרה, וכי הפרשה נסגרה בתוך האיגוד, שאיפשר להן להתפטר ולקבל פיצויים נדיבים תמורת שתיקתן.

קיין ואנשיו סירבו להגיב ישירות לפרטים שפורסמו, ונמנעו ממסירת גרסה מסודרת לגבי התלונות או לגבי ההסדר שהושג עם הנשים. דוברו של קיין, ג'יי-די גורדון, הסכים לומר כי קיין "מודע בכלליות" לתלונות וכי העניין נפתר במועצת האיגוד. בהודעה שפירסם הלילה מטה הקמפיין של קיין, לאחר הפרסום בפוליטיקו, הואשמו אמצעי התקשורת כי "חששם מפני המסר של קיין, שמחולל רעידת אדמה פוליטית בוושינגטון, הביא אותם למסע הכפשות אישי ובלתי מבוסס כלפיו... עיתונאים הפועלים ממניעים פוליטיים מנסים להשחיר את פניו ומפיצים שמועות שאינן עולות בקנה אחד עם עובדות. בוושינגטון לא הצליחו לתקוף את רעיונותיו של קיין לגבי תיקון הכלכלה ופתרון בעיית האבטלה, אז מנסים לתקוף אותו בכל דרך אפשרית. כבר היינו בסרט הזה - מנהיג שמרן מותקף על ידי הליברלים פשוט כי לא מסכימים עם רעיונותיו. לאמריקאים מגיע יותר מזה".

קיין עצמו עדיין טרם התייחס בעצמו להאשמות - אך ניתן להעריך כי לא תהיה לו ברירה, שכן הוא צפוי להישאל בנושא בהופעותיו הציבוריות הקרובות - כמה מהן כבר היום.

לקראת הבחירות בארה"ב - עוד כותרות:
סקר בארה"ב: הילרי קלינטון מביסה את הרפובליקנים
פיילין לא תתמודד לנשיאות: "המשפחה קודמת לכל"
סקר בארה"ב: אובמה משפר מעמדו מול הרפובליקנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully