וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפריצה לשגרירות: בריטניה מפנה אנשיה מאירן

הסטודנטים שפרצו אמש למתחם השגרירות הבריטית בטהרן מבטיחים לשוב ולהפגין מול המקום, ונשבעו: "לא נשתוק על פעולות מדיניות ומחרחרות-מלחמה של בריטניה. אנו דורשים לנתק היחסים עמה"

בעוד בריטניה פועלת הבוקר (רביעי) לפנות חלק מאנשי הסגל הדיפלומטי שלה מטהרן, מבטיחים הסטודנטים שנטלו חלק בפריצה האלימה למתחם השגרירות שלה אתמול להמשיך בפעולות דומות עד שהיחסים בין שתי המדינות יגיעו לקצם. בהצהרה שפרסמו לפנות בוקר ארגוני הסטודנטים תומכי המשטר העומדים מאחורי הפריצה, הם התחייבו להמשיך בהפגנות הסוערות מול בניין השגרירות הבריטית, והדגישו שאין בכוונתם לשתוק על "הפעולות המדיניות מחרחרות המלחמה של ממשלת בריטניה".

הסטודנטים התייחסו בין היתר בהצהרה שפרסמו למדען הגרעין האירני מג'יד שהרייארי, שחוסל בשנה שעברה בטהרן, לטענתם על ידי המוסד הישראלי בסיוע סוכנות הביון הבריטית MI6. לטענת הסטודנטים האירנים, "מדובר בהוכחה ברורה של אופי הטרור הבריטי". עוד אמרו הסטודנטים כי "המהלך של אתמול היה בבחינת תגובה דלה להצהרת המלחמה של בריטניה. הורדת היחסים עם האויב השטני לא מספיקה, אנחנו דורשים ניתוק מלא של היחסים".

עוד בנושא:
בריטניה מאיימת: טהרן תישא בהשלכות הפריצה לשגרירות
אירן: מפגינים פרצו לשגרירות בריטניה והציתו מבנה

מפגינים שהתפרצו לשגרירות בריטניה בטהרן בירת אירן, 29 בנובמבר 2011. Vahid Salemi, AP
מתפרעים בשגרירות הבריטית, אתמול/AP, Vahid Salemi

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה אמש גינוי חריף נגד אירן. בהודעה שהקריא הנשיא התורן של מועצת הביטחון, שגריר פורטוגל לאו"ם פיליפ מוראס קבראל, נאמר כי "חברות המועצה מגנות בצורה החמורה ביותר את המתקפות על השגרירות הבריטית בטהרן, שכללו פריצה למתחם הדיפלומטי ולמתחם הקונסולרי שלה, והסבו להם נזקים כבדים". הגינוי אושר פה אחד על ידי כל חברות המועצה, בהן רוסיה וסין - שתי מדינות בעלות זכות וטו במועצה, שבאופן מסורתי מתנגדות להצעות המועלות בה נגד אירן.

יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, מתח הבוקר ביקורת על נוסח הגינוי, ואמר בנאום בפרלמנט כי "הצעז פזיז של מועצת הביטחון נעשה על מנת לחפות על הפשעים הקודמים של בריטניה ואמריקה, בזמן שכוחות המשטרה המקומית עשו כל מה שיכלו בשביל לשמור על הסדר". לדבריו "הפעולה הערמומית הזו תוביל לאי יציבות בטחונית עולמית".

מפגינים שהתפרצו לשגרירות בריטניה בטהרן בירת אירן, 29 בנובמבר 2011. רויטרס
סטודנט עם "שלל" שבזז אתמול מהשגרירות/רויטרס

הרפובליקה האיסלמית פרסמה כבר אתמול התנצלות רשמית על האירועים בבניין השגרירות הבריטית בטהרן. בהודעת ההתנצלות נאמר כי "אירן מחויבת לביטחונם של הדיפלומטים השוהים בשטחה". מאוחר יותר פרסם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הודעה חריפה. לדבריו, "מדובר במתקפה שלא ניתן לתרצה. בריטניה תשקול את צעדיה בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully