וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן נבחר כאחד מ-100 "הוגים עולמיים"

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.11.2011 / 1:04

ברקע הסערה בשל התבטאויותיו של ראש המוסד לשעבר והפרסום על כוונתו לעמוד בראש תנועה לשינוי שיטת הממשל, מקבל דגן רוח גבית מאחד הירחונים הנחשבים בארה"ב: "האחרון שעומד מול נתניהו"

המגזין הביטחוני-מדיני האמריקאי, Foreign Policy, מיקם את ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, במקום ה-63 ברשימת "100 ההוגים העולמיים" של גיליון חודש דצמבר, בשל היותו "האדם אחרון בישראל שעומד מול בנימין נתניהו". ראש הממשלה עצמו אינו מופיע ברשימה, המעוטרת במנהיגים בינלאומיים רבים, בהם נשיא ארצות הברית ברק אובמה (מקום 11), נשיא צרפת סרקוזי (21), וקנצלרית גרמניה מרקל (27). כמו כן, דגן איננו לבד - לישראל יש נציג נוסף ברשימה: חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2002, פרופ' דניאל כהנמן, שניצב במקום ה-71.

ראש המוסד מאיר דגן. רויטרס
"האדם אחרון בישראל שעומד מול בנימין נתניהו". מאיר דגן/רויטרס

"לראש הממשלה בנימין נתניהו יש מבקר חדש ומפתיע", מנמק המגזין את החלטתו להציב במקום בולט ברשימה את דגן. אתמול שודר קטע מריאיון שנערך עם ראש המוסד לשעבר, בו הוא שב על אזהרותיו מפני השלכותיה של תקיפה אפשרית באירן.

"אחרי יותר מעשור מאחורי הצללים, השיק השנה מומחה הריגול 'בליץ תקשורתי' חסר תקדים וקרא תיגר על נתניהו". כמי שאחראי כראש המוסד, לפי דיווחים שונים, לחבלה ולעיכובים בתוכנית הגרעין האירנית, ולחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורניה, מציינים במגזין כי לא ניתן לבטל את הביקורת שמשמיע דגן: "כשדגן מתייחס למתקפה ישראלית על מתקני הגרעין על אירן כדבר מטופש, כדאי שנשים לב".

גם להנהגה הפלסטינית יש ייצוג נאה

השנה, בחר המגזין לפתוח את רשימת 100 ההוגים המשפיעים שלו ב-14 דמויות שהיו מעורבות בשנת 2011 במאבק לכינון דמוקרטיה במזרח התיכון. בין הנציגים המצרים ברשימה – המועמד האפשרי לנשיאות מוחמד אל ברדאעי, הסופר ומתנגד השלטון עלא אל-אסוואני, וגם אאל רנאים, איש גוגל שליבה את המהומות בכיכר תחריר. נציגה נוספת ברשימה היא כלת פרס נובל לשלום מתימן, תווכל כרמאן; כמו כן, מעוטרת הרשימה בכלכלנים רבים, בהם יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, יו"ר חברת הייוץ RGE מוניטור נוריאל רוביני, והפרשן פול קרוגמן.

במקום ה-16 ניצבות שתי דמויות מוכרת מהאזור: ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ושר החוץ שלו – אחמט דאווט אולו. עורכי המגזין הגדירו אותם כשתי דמויות ש"הגשימו השנה את חזונן להפוך את טורקיה למעצמה אזורית", וכתבו שטורקיה "הגיעה לרמת השפעה במזרח התיכון שכמוה לא ראתה מאז קריסת האימפריה העותמנית". גם להנהגה הפלסטינית יש ייצוג נאה ברשימה: במקום ה-28 מככבים בה אבו מאזן, ולצדו ראש הממשלה שלו, סלאם פיאד. "אם פלסטין תהפוך אי פעם למדינה", מנמק המגזין, "יהיה לה חוב גדול לשני אנשים אלה, ולדחייתם המתמדת של אלימות".

גם בשנה שעברה הופיעו כמה ישראלים ברשימת "ההוגים" של המגזין: יו"ר חברת המכוניות החשמליות בטר פלייס, היזם שי אגסי, הוצב במקום ה-28, לצד הסופר דויד גרוסמן, שקטף את המקום ה-89. השנה הגיע החוקר הישראלי, דניאל כהנמן, למקום ה-71 על כך ש"העשיר את הקוראים עם תובנות מפתיעות בנוגע להליכים הקוגניטיביים והטיות מובנות שמשפיעות על קבלת ההחלטות האנושית".

עוד על ראש המוסד לשעבר
דגן: אם ישראל תתקוף באירן - היא תיגרר למלחמה אזורית
ראש המוסד לשעבר דגן: "גלעד שליט אינו גיבור"
דגן: "סיכון צבאי? אנחנו ברמה הנמוכה בהיסטוריה"
מאיר דגן: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully