וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: מוכנים לכל תרחיש בסוריה, גם צבאי

29.11.2011 / 11:11

לדברי שר החוץ דאווט אולו, למשטר בדמשק "אין סיכוי לשרוד", וייתכן שיהיה צורך להקים בסוריה אזור חיץ למאות אלפי פליטים. רוסיה נגד דו"ח האו"ם: "מתנגדים לאמברגו נשק על סוריה"

טורקיה הולכת ומחריפה את יחסה לסוריה, ולראשונה רומזת לאפשרות של עימות צבאי עמה. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, אמר היום (שלישי) כי טורקיה אמנם אינה מעוניינת בעימות צבאי עם השכנה מדרום, אך היא "מוכנה לכל תרחיש". בראיון לערוץ הטלוויזיה "קנאל 24", אמר דאווט אולו כי "למשטר הסורי, המענה את בני עמו, אין סיכוי לשרוד".

עוד הוסיף דאווט אולו, כי הקהילה הבינלאומית עשויה לשקול הקמת אזור חיץ בתוך סוריה, אם מאות אלפי אנשים יתחילו לברוח מפני אלימות השלטונות. לדבריו, לממשל בדמשק עדיין יש הזדמנות "לעשות שלום עם בני עמו", ובתור התחלה על דמשק לקבל את הצעת הליגה הערבית לשלוח למדינה משקיפים בינלאומיים.

סוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
דו"ח של האו"ם: סוריה מבצעת פשעים נגד האנושות
סוריה מגיבה לסנקציות: "הוכרזה מלחמה כלכלית"
חרם ערבי מרוכך על סוריה: סחר יופסק, טיסות לא
צה"ל נערך בגבול סוריה: "מתכוננים לתרחישי פתע"

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה חולה, סוריה, 28 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד, אתמול בעיירה חולה ליד חומס/רויטרס

מוקדם יותר אמר שר התחבורה הטורקי, בינאלי יילדרים, כי אם האלימות בסוריה תחמיר, טורקיה תעביר את נתיב הסחר שלה עם המזרח התיכון לעירק השכנה. לפי ההערכות, טורקיה תצטרף בקרוב לסנקציות הכלכליות שהטילו מדינות ערב על סוריה, עמה היא חולקת גבול בן 800 קילומטרים.

ובתוך כך, את עיקר התמיכה הבינלאומית לסוריה ממשיכה לספק רוסיה. אחרי שכבר הבהירה כי היא מתנגדת לסנקציות של הליגה הערבית, היום הבהירו במוסקבה כי יתנגדו גם לאמברגו נשק על סוריה - הצעה שהופיעה בהמלצות הדו"ח שהוגש אתמול למועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה, שקבע בין היתר כי המשטר בדמשק אחראי לפשעים נגד האנושות. בסוכנויות הידיעות ברוסיה צוטט היום שר החוץ סרגיי לברוב, באומרו כי "הקהילה הבינלאומית צריכה להפסיק לאיים על סוריה עם אולטימטומים".

הפגנת תמיכה בנשיא אסד ונגד הסנקציות הערביות, דמשק בירת סוריה, 28 בנובמבר 2011. רויטרס
הפגנת ענק שנערכה אתמול בדמשק, לאות תמיכה באסד ונגד הסנקציות הערביות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully