וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך בגבול סוריה: "מתכוננים לתרחישי פתע"

27.11.2011 / 17:06

לאור העימותים בין כוחות הביטחון הסוריים למתנגדי משטרו של הנשיא אסד, נערך צה"ל באופן דחוף לאורך הגבול. בין היתר, הוצבו מוקשים נגד אדם. קצין בכיר: "אין אינטרס לפתוח במלחמה"

בעקבות המהומות בסוריה והמאבק האלים מצד משטרו של הנשיא בשאר אסד על שרידותו, נערך צה"ל בדחיפות לאורך הגבול הסורי שאורכו 130 ק"מ וביצע שורת פעולות ממג'דל שמס בצפון ועד גזרת צמח במשולש הגבולות עם ירדן. בין הפעולות שננקטו – הקמת מכשולים לאורך הגדר, חישוף השטח לצורך הרחבת יכולת איסוף המודיעין וכן הצבת מוקשים נגד אדם. "אנחנו צריכים להתכונן לכל תרחיש פתע. לא יהיה נכון להיערך רק מול מה שמספרים לנו. אנחנו צריכים להיערך לכל אירוע מתפרץ ללא התראה", אמר קצין בכיר בפיקוד הצפון. לדבריו, ישנם מספיק כוחות ברמת הגולן שמתאמנים באופן מאוד ממוקד מול האתגרים השונים, ויהיה קל להסיטם מהאימון אל הגבול במידת הצורך.

לצד כל הפעולות שננקטו לאורך הגבול, הוקמה גם גדר חכמה לאורך 9 ק"מ מהגבול. הגדר, המשולבת באמצעים חכמים, אמורה לעקב מסתננים במוקדים שנבחרו על ידי חטיבת גולן בפיקודו של אלוף משנה אשכול שוקרון. את המהלך הניע סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, והגדר שנבנתה היא במודל הגדר שבגבול עם מצרים.

עוד הוחלט על העתקת פעילות הביטחון השוטף מגבול לבנון לגבול סוריה, זאת על מנת להיערך לאפשרות של אירועי טרור וניסיונות חדירה לעומק שטח מדינת ישראל. "בעיקר עסקנו בלהרחיב את המצב התודעתי בגזרה כזו שקטה, כדי שאם יהיה לך אירוע מתפרץ - לא תהיה מופתע ממנו", אמר הקצין הבכיר.

אין אינטרס לפתוח במלחמה

בחטיבת גולן נערכים גם לאפשרות שההפגנות ההמוניות לאורך הגבול, בהנחיה של המשטר הסורי, בדומה למה שהתרחש ב"יום הנכסה" וב"יום הנכבה" יחזרו על עצמן כדי לשבש את פעילות צה"ל ולהסיט את תשומת הלב העולמית מהרג אזרחים בלב סוריה. לאור זאת, הוחלט לאחרונה בצעד תקדימי בגזרה לרכוש אמצעים לפיזור הפגנות ולתרגל את הכוחות לפיזור הפגנות כפי שמתורגלים חיילי צה"ל ברחבי יהודה ושומרון. עוד הוחלט על הצבת "מחטזית", כלי המתיז מים ומשמש לפיזור הפגנות, כדרך קבע בגזרה כדי להיערך לאפשרות של התמודדות מיידית. כמו כן, במוקדים שנבחרו מראש הוחלט להציב עמדות מחסה לכוחות שיהדפו את המוני המפגינים.

"לנו כמדינה וצבא אין שום אינטרס לפתוח במלחמה עם הסורים. האינטרס המשותף של שתי המדינות זה לשמור על הסטטוס קוו", הסביר הקצין הבכיר מפיקוד צפון, שביקש להרגיע את השטח, אך יחד עם זאת ציין כי לאור המצב הנפיץ בשטח, כל טעות בגזרה יכולה להוביל להתלקחות. לדבריו, "צריך לקיים כאן אמצעי בקרה ושליטה כל הזמן כדי להימנע מטעויות, ויתרה מזאת להימנע מלהיגרר אחרי פרובוקציות כמו 'יום הנכסה' או 'יום הנכבה'".

עוד באותו נושא:
חרם ערבי מרוכך על סוריה: סחר יופסק, טיסות לא
חשש בישראל: טיל נגד-ספינות מתקדם בדרכו לסוריה
יום הנכסה: צה"ל פתח באש על מפגינים בגבול, דיווח: 6 הרוגים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully