וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נתניהו מנסה לצמצם כוח המתנחלים בליכוד?

פנחס וולף

29.11.2011 / 0:05

על פי ההערכות, במטרה לבלום את כוחם המתגבר של המתנחלים במפלגתו, ראש הממשלה שואף להגדיל את מרכז הליכוד, אך להוסיף רק נציגים מהערים. "המהלך נועד לתקן עיוות"

נתניהו נגד המתנחלים במפלגתו? במטרה לבלום את כוחם המתגבר של המתנחלים במפלגתו, ראש הממשלה שואף להגדיל את מרכז הליכוד, אך להוסיף רק נציגים מהערים - כך לפי הערכות. בדיון שקיים שלשום (ראשון) נתניהו עם ראשי מוסדות המפלגה, הוחלט לכנס ישיבה של ועדת החוקה של הליכוד ביום רביעי הקרוב, זאת בכדי לשנות סעיף בחוקת המפלגה, שמשמעותו - הגדלת מספר חברי המרכז מהערים ב-30% (כ-400 חברי מרכז - פ.ו.), בעוד שמספר החברים במועצות האזוריות, ובכלל זה ההתנחלויות, יישאר ללא שינוי.

בעוד שבועיים יכונס מרכז הליכוד בו נתניהו ינסה להעביר את השינוי. לשם כך, הוא יצטרך לגייס שני שליש מחברי המרכז. בישיבת סיעת הליכוד נתניהו הסביר כי לדעתו "זו דרך סבירה לטפל בעניין". השר מיכאל איתן לא אהב את הרעיון ותהה: "בשביל מה צריך את זה?". בין המובילים לשינוי נמצא ח"כ כרמל שאמה-הכהן, שהעלה את הנושא בישיבת הסיעה לפני שבועיים ולחץ על ראש הממשלה לפעול לשינוי החוקה. "המהלך נועד לתקן עיוות שאיים לעוות את כל התנועה, אלא אם כן מישהו מאמין שלמטה בנימין מגיעה הקצאה כפולה מסניף רמת גן, או פי שלושה מסניף בת ים", אמר שאמה הכהן.

על פי החוקה, חברי מרכז הליכוד יכולים להיבחר בכל מקום על פי הנוסחה הבאה: בערים מספר חברי המרכז שייבחרו הוא לפי היחס של 60 אחוזים על פי כמות ההצבעה באותה עיר לליכוד בבחירות האחרונות, ו-40 אחוזים לפי מספר המתפקדים. במועצות האזוריות החלוקה היא - מספר המתפקדים חלקי מאה, ואילו ביהודה ושומרון וברמת הגולן החלוקה נעשית לפי מספר המתפקדים חלקי 50.

ההערכה היא שהחלטת נתניהו נובעת מהערכה רווחת במפלגה שתושבי יהודה ושומרון הצליחו לפקוד כמות רבה יחסית של מתפקדים, וכך כוחם של המתפקדים עשוי לגדול בוועידה שתתכנס בסוף חודש ינואר 2012.

מנכ"ל הליכוד, גדי אריאלי, מסר בתגובה כי "הבקשה על שינוי הייצוג במרכז הליכוד הגיעה מצד הנציגים של הישובים העירוניים שהתלוננו בפני יו"ר התנועה על ייצוג לא מידתי. ראש התנועה בנימין נתניהו, יחד עם השר משה כחלון, המשמש יו"ר מרכז הליכוד, והשר ישראל כץ, העומד בראש המזכירות, בחנו את הסוגיה והחליטו לפנות לוועדת החוקה של הליכוד בהצעה לשינוי המצב. כל החלטה שתקבל ועדת החוקה בנושא תדרוש אישורו של מרכז הליכוד. חשוב לציין שמדובר בתיקון עיוות בייצוג של הערים שישקף נאמנה את הרכב המתפקדים במפלגה".

עוד באותו נושא:
ראשי רשויות בצפון התפקדו לליכוד: "חזרה הביתה"
ליכודניקים בצפון מתייאשים מנתניהו: "פוגע בחלשים"
טלפון לילי ממגרון לשרי הליכוד: "בגדתם בנו"

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully