וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בצפון התפקדו לליכוד: "חזרה הביתה"

קובי דוד

4.11.2011 / 17:01

עסקת שליט, הפקולטה לרפואה בצפת וניסיונותיו של אבו מאזן לגרום לעולם להכיר בפלסטין, שכנעו את ראשי הרשויות בצפון, יהודים וערבים כאחד, להתפקד לליכוד. "הוא יביא את השלום"

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, יכול לנשום לרווחה. לאחר גל המחאה החברתית הגדול בהיסטוריה של ישראל, במסגרתו נמתחה ביקורת נוקבת על התנהלותו, נראה כי המפלגה בראשה הוא עומד דווקא מתחילה להתאושש. בתקופה האחרונה, על רקע העסקה לשחרור גלעד שליט, הקמת פקולטה לרפואה בצפת וניסיונותיו של אבו מאזן לקבל את הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם, החלו ראשי רשויות רבים בצפון להתפקד למפלגת השלטון.

בחודשיים האחרונים מתפקדים לליכוד ראשי מועצות מקומיות רבות בגליל. "החלטתי 'לחזור הביתה', לאחר גלות ארוכה", סיפר לוואלה! חדשות ראש מועצת ראש פינה, אביהוד רסקי, "בזמנו עברתי לקדימה, עם אריק שרון, שהוא גם ידיד המשפחה. כעת החלטתי 'לחזור הביתה'". לדברי רסקי, נתניהו פעל נכון במספר נושאים, דבר שהוביל אותו להתפקד לליכוד: "ביבי לקח אחריות על עסקת שליט, עם כל המורכבות שבעניין. הוא גם קידם את פתיחת הפקולטה לרפואה בגליל. לאט ובטוח הוא מוכיח שהוא קשוב ומבין את רחשי ליבם של התושבים, אפילו במחאה החברתית הצפונית".

יושב ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סוסיה, החליט גם הוא לעקור ממפלגת קדימה ולהתפקד לליכוד. לדבריו, ישנן שתי סיבות בגללן ביצע את המהלך: "קודם כל, אני מאמין שביבי מסוגל להצעיד את מדינת ישראל קדימה. שנית, ממשלת הליכוד מסוגלת לעזור לי, כראש מועצה, לקדם תכנית פיתוח בעיר, ולהפוך אותה לעיר מרכזית בגליל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס גוזרים את הסרט בטקס חנוכת הפקולטה לרפואה בצפת, אוקטובר 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס חניכת הפקולטה לרפואה בצפת/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בתחילת השבוע הגיע נתניהו לחצור הגלילית, בכדי להשתתף בכנס תמיכה במתפקדי הליכוד, בו קיבל תעודת "תושב של כבוד" מסוסיה, שאמר כי "זו הייתה מחווה מרגשת". על עזיבתו את מפלגת קדימה אמר כי "המעבר מקדימה לליכוד לא היה קל. את מה שהיה לי לומר, אמרתי לציפי לבני בארבע עיניים. אני מאמין שהיא לא שמחה על החלטתי לעזוב".

עם התפקדותו של ראש עיריית קריית שמונה לליכוד, נוצר בגליל העליון רצף טריטוריאלי של מועצות מקומיות התומכות בליכוד, שנמתח ממטולה עד ראש פינה. סגן עיריית קריית שמונה, יגאל בוזגלו, אמר כי "לאחרונה ראשי הרשויות השכילו להבין שכדאי להם לתמוך בממשלת הליכוד, שמדברת אל התושבים בגובה העיניים ומנסה לעזור באמת, בלי שום סיסמאות".

"בליכוד חברים טובים ואוזן קשבת"

עובדה מפתיעה למדי היא כי גם חלק מראשי הרשויות הערביות התפקדו לליכוד, מתוך תקווה כי הדבר יוביל להסכם השלום המיוחל. בחודשיים האחרונים התפקדו לסיעה לא פחות משמונה ראשי מועצות ערביות מצפון הארץ, כגון משהד, בועיינה-נוג'ידאת, ג'דדיה מאכר, בסמת טבעון, כפר מנדא, עילוט ומזרעה.

ראש מועצת משהד, כפר מוסלמי ברובו השוכן סמוך לנצרה, וג'יה סולימאן, סיפר כי "עד שהתפקדתי לליכוד הייתי נייטרלי. בחרתי להתפקד למפלגה מתוך אמון וידיעה שאוכל למצוא חברים טובים ואוזן קשבת. אני משוכנע שנתניהו יביא את השלום והשקט לאזור". בדבריו התייחס גם להחזרתו של גלעד שליט מהשבי, ואמר כי "נתניהו כבר הוכיח בעסקת שליט, כי יש אחריות שצריך למלא כראש ממשלה – וזאת יחד עם חזרתם החיובית של האסירים לביתם".

ראש מועצת בועיינה-נוג'ידאת, עבאס תיתי, העומד בראש המועצה מקומית השוכנת בבקעת בית נטופה, בה הרוב המכריע של התושבים הם מוסלמים, התפקד גם הוא לליכוד לפני ימים ספורים, לאחר שנים רבות בהן השתייך למפלגת העבודה: "עם כל ההסתייגות שלי בנושא החברתי, אני סבור שנתניהו יוכל לתפקד כנדרש, ולהשביע את רצון תושבי המדינה, בדמות ועדת טרכטנברג ומתן תקציבים לפריפריה".

עוד באותו נושא
מושב החורף של הכנסת ייפתח: מה צפוי להם ולנו?
דפני ליף: "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר"
מה גרם לראש הממשלה להשתתף ב"ביבי גאמפ"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully