וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה למותה של אהובה תומר: "תמיד הייתה מנהיגה"

קובי מנדל

27.11.2011 / 15:56

אמה של אהובה תומר, מפקדת תחנת משטרת חיפה שניספתה כשניסתה לחלץ צוערי שב"ס מהלהבות, אמרה באזכרה ביום השנה למותה כי "היא הייתה מפקדת מצעירותה". בן זוגה דני רוזן נעדר המאירוע

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יותם בן-דוד)

במלאת שנה למותה של תת ניצב אהובה תומר, מפקדת תחנת משטרת חיפה שנספתה באסון הכרמל אשתקד, קיימו היום (ראשון) בני משפחתה, חבריה, עמיתיה במשטרה וכן קצינים בכירים אזכרה לזכרה. בין היתר, נכחו באזכרה מפקד מחוז הצפון ניצב רוני עטיה, מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן והסמפכ"ל ניצב ישראל יצחק. בתוך הקהל הרב - כמאתיים בני אדם - אשר נכח בבית העלמין הצבאי בחיפה, בלט בהיעדרו בן זוגה של תומר, דני רוזן.

אמה של תומר, ריבה טבצ'ניק, הזכירה אירועים מילדותה של אהובה. היא סיפרה כי במלחמת ששת הימים, כשאהובה הייתה ילדה בת תשע, נשמעה אזעקה. היא יצאה לחפש את בתה ומששבה לביתה ראתה את ילדי השכונה מכונסים בביתם לצד אהובה. משנשאלה תומר לפשר העניין, אמרה לאמה כי כיוון שהוריהם של הילדים בעבודה, הן צריכות לשמור עליהם. לדברי טבצ'ניק, "כבר אז אהובה התגלתה כמנהיגה וכמפקדת".

חברתה למשטרה, רב פקד חיה פרידה, סיפרה במהלך האזכרה על היכרותה עם אהובה וציינה כי תומר אהבה את השיר "הגשם ישטוף את הדמעות", של הזמר אייל גולן. "אמרת שהגשם ישטוף את הדמעות אבל הגשם הפסיק והדמעות ממשיכות", ציטטה פרידה בעצב את מילות השיר.

תומר, ששירתה במועד האירוע כמפקדת תחנת חיפה, הגיעה למקום בו פרצה השריפה בכרמל ב-2 לחודש דצמבר דאשתקד, יחד עם תנ"צ ליאור בוקר וסנ"צ יצחק מלינה, בשעות הצהריים. השלושה ניסו לסייע בפעולת חסימת הצירים, הפינוי וההצלה אשר התנהלו באזור, והמשיכו בפעילותם על אף האש שהשתוללה במקום. בהמשך הם אף ניסו לסייע בחילוצו של אוטובוס ובו עשרות צוערים של שירות בתי הסוהר שנלכד בתוך האש. מחקירת המשטרה התברר כי השלושה נותרו במקום, על אף שידעו כי חייהם בסכנה, ועל אף שהיו יכולים להימלט ממנו ולהציל את חייהם. כידוע, 38 מנוסעי האוטובוס, כמו גם שלושת השוטרים, קיפחו את חייהם ולא שרדו את השריפה.

בחודש מאי האחרון דחה בית המשפט המחוזי בחיפה על הסף את בקשתו של רוזן, בן זוגה של תומר - שהגיש תביעה נגד מדינת ישראל וכנגד שר הפנים אלי ישי, ותבע פיצויים של מיליוני שקלים וכן את התפטרותו של ישי.

עוד בנושא:
המפכ"ל: "אהובה תומר חיה ומתה כגיבורה"
עדים: השוטרים יכלו להימלט מהאש, אך בחרו לסייע
צל"שים הוענקו לשוטרים שנספו בכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully