וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדים: השוטרים יכלו להימלט מהאש, אך בחרו לסייע

קובי מנדל

15.12.2010 / 17:10

עדי ראייה לשריפה בכרמל סיפרו כי שלושת קציני המשטרה שנהרגו באסון האוטובוס שנלכד בלהבות יכלו לחלץ עצמם, אך העדיפו להישאר ולסייע לצוערים. שלושתם שילמו על ההחלטה בחייהם

גורמים שמסרו היום (רביעי) עדויות על האירועים שהתרחשו באוטובוס הצוהרים שנלכד בכרמל, סיפרו כי שלושת קציני המשטרה שהגיעו למקום יכלו למלט עצמם מהזירה אך בחרות להישאר בלהבות בניסיון לסייע ללכודים. שלושת הקצינים, תת-ניצב אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה, תת-ניצב ליאור בוקר וסגן-ניצב יצחק מלינה, שילמו על ההחלטה בחייהם.

על פי הגורמים, אוטובוס הצוערים של שירות בתי הסוהר עשה את דרכו לכלא דמון כדי לחלץ 180 מתוך 550 האסירים שנותרו בו. זאת בניגוד לדיווחים לפיהם בשעה שיצא האוטובוס לדרכו, לא נותרו עוד אסירים בכלא. עוד עולה מהעדויות, כי האסון אירע בשעה 15:15, בעוד שהפינוי הסתיים ב- 16:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפינוי נמשך שעה וחצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אחר הצהריים קבעה ועדת השרים לביקורת המדינה כי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס יפתח בחקירת נסיבות השריפה בכרמל. במהלך ישיבת השרים בה נכח המבקר, סיכמו שר המשפטים יעקב נאמן ולינדנשטראוס כי המבקר ישקוד על דו"ח מיוחד שיוגש לממשלה בתוך ארבעה חודשים.

היום החל המבקר בהליך הבדיקה של האסון, וצוות מטעמו קיים פגישה ראשונית עם כרמל סלע, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל. לדברי סלע, "יחס הממשלה למועצה ולתושבים יוצא מן הכלל. אנו זוכים לשיתוף פעולה, יחס ישיר וזמינות מלאה מול המשרדים השונים".

אהובה תומר בחיפה, נובמבר 2010. שלומי גבאי
יכלה לברוח, ובחרה להישאר לסייע. תומר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully