וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: צל"שים יוענקו לשוטרים שנספו בכרמל

לאחר שאמש דחה בג"ץ את עתירת קרובי הסוהרים שנספו בכרמל, שביקשו לעכב את הענקתם עד לתום חקירת המבקר - יוענקו עיטורי המופת לשלושת השוטרים שנספו בשריפה. רעיית בוקר: "היה גיבור"

על אף המחאה, העתירה לבג"ץ והביקורת – השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, דודי כהן, יעניקו הערב (ראשון) עיטורי מופת לשלושת השוטרים שנספו באסון הכרמל: תנ"צ אהובה תומר, תנ"צ ליאור בוקר, וסנ"צ יצחק מלינה. כזכור, השלושה נספו בשריפת הענק שפקדה את הכרמל בדצמבר האחרון. בנוסף לשלושה, יוענקו הערב בבנייני האומה בירושלים עיטורים וצל"שים לארבעה שוטרים נוספים, וכן יוענק צל"ש ליחידת הימ"מ של המשטרה.

תומר, ששירתה במועד האירוע כמפקדת תחנת חיפה, בוקר, ששירת אז כקצין המבצעים של מחוז הצפון במשטרה, ומלינה, ששירת כקצין המבצעים של משטרת התנועה במחוז, הגיעו למקום בו פרצה השריפה בכרמל בשעות הצהריים ב-2/12/10. הם ניסו לסייע בפעולת חסימת הצירים, הפינוי וההצלה אשר התנהלו באזור, והמשיכו בפעילותם על אף האש שהשתוללה במקום, כשניסו לסייע בחילוצו של אוטובוס ובו עשרות צוערים של שירות בתי הסוהר שנלכד בתוך האש. מחקירת המשטרה התברר כי השלושה נותרו במקום על אף שידעו כי חייהם בסכנה, ועל אף שהיו יכולים להימלט ממנו ולהציל את חייהם. כידוע, 38 מנוסעי האוטובוס, כמו גם שלושת השוטרים, קיפחו את חייהם ולא שרדו את השריפה.

ההחלטה להעניק לשלושה עיטורי מופת עוררה ביקורת רבה בקרב משפחות הצוערים שנספו. קרובי הצוערים הגישו עתירה לבג"ץ, וביקשו לעכב את מתן העיטורים עד שישלים מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, את חקירתו אודות האירועים בכרמל בדצמבר האחרון. עם זאת, בג"ץ דחה אמש את העתירה. "לבנו עם העותרים הזועקים מכאב בשל האסון שפקד אותם, כמו גם עם המשיבים", כתבו נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והשופטים עדנה ארבל ועוזי פוגלמן.

"למפכ"ל סמכות להחליט על הענקת האותות"

בג"ץ החליט שלא לנקוט עמדה בשאלה אם ראוי שהמפכ"ל יתעכב בהענקת עיטורי המופת לשוטרים עד סיום חקירת המבקר בנושא, אלא רק בשאלת חוקיות הענקת האותות, וקבעו שאין להתערב בה. "למפכ"ל יש סמכות מקצועית וערכית - והוא שיחליט על הענקת האותות", כתבו השופטים. עם זאת, פנו השופטים לבני משפחות הצוערים הנספים והביעו תקווה כי "יימצא מענה לשאלות המציקות שנותרו תלויות באוויר".

נאוה בוקר, אלמנתו של ליאור, אמרה כי היא "מברכת על המלצת השופטים, ללא ספק הם אמרו את דעתם. גם החקירה וגם העדויות מראות שליאור בוקר היה גיבור, הוא היה הגיבור הפרטי שלי, והפך לגיבור לאומי ולכן הצל"ש שיוענק לו הוא ראוי מעל לכל ספק".

לעומת בוקר, קרובי הסוהרים שעתרו היו מאוכזבים מהחלטת בג"ץ. "באנו לבקש סעד מבית המשפט העליון, אבל לא מצאתי סעד כזה", אמר דוד דיין, אביו של יוחאי שמעון דיין שנספה בשריפה. "איש לא בחן את הרגשתן של 37 משפחות שאיבדו את היקר להן, ורק התעניינו בכאב של הילדות של קציני המשטרה, שעלול להיגרם להן עוגמת נפש מכך שהאבות שלהן לא יקבלו מחר צל"ש. בסך הכול ביקשנו לדחות את מתן העיטורים עד לסיום חקירת מבקר המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully