וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: אומץ לב הקצינים אינו שנוי במחלוקת

גלעד גרוסמן ועידן אבני

5.4.2011 / 12:48

בתשובת המדינה לעתירת משפחות חללי השב"ס מאסון הכרמל נגד הענקת העיטורים לשלושת הקצינים שנספו באסון, נכתב כי החלטת המפכ"ל הינה ערכית ומקצועית ואין לה קשר לתפקוד המשטרה

שופטי בג"ץ ידונו היום (שלישי) בעתירת משפחות חללי שירות בתי הסוהר מאסון הכרמל, שדורשות לבטל את הטקס שאמור להתקיים מחר, בו יוענקו עיתורי גבורה לשלושת קציני המשטרה: תת-ניצב אהובה תומר, תת-ניצב ליאור בוקר וסגן-ניצב יצחק מלינה. הפרקליטות הגישה הבוקר את תגובתה לעתירה ונכתב בה כי מדובר בהחלטה מקצועית של מפכ"ל המשטרה ואין מקום להתערב בה.

עוד נכתב בתגובה, כי ההחלטה להעניק את אותות הגבורה נובעת מ"אומץ הלב שהפגינו השוטרים" ואינה מהווה הכרעה על תפקוד המשטרה. כמו כן נכתב, כי גם אם מבקר המדינה ימצא פגמים בתפקודם, זה אינו צריך לשנות את ההחלטה על הענקת האותות.

"המבקר יכול להצביע על כשלים בתפקוד הקצינים"

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד עלי שקיב, מבקשות המשפחות למנוע את טקס חלוקת הצל"שים ולהחליט על חלוקת העיטורים רק לאחר שתסתיים בדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס את הנושא. נג'יב סרחאן, ששכל את בנו איאס בשריפה, הבהיר כי לבני המשפחות אין טענות נגד השוטרים. "אנחנו מברכים את קציני המשטרה ואת כל מי שפעל בשטח להצלת חיי אדם ומבקשים שיתנו לו צל"ש על כך. אבל, רותמים את העגלה לפני הסוסים. מי שמחליט מי פעל כמו שצריך ונתן הוראות כמו שצריך זה המבקר. שיחכו עד שהוא יעביר את מסקנותיו והאמת תצא לאור, אז לדעתי יש לתת אות לכל אדם שביצע מעשה גבורה".

סרחאן הוסיף שהוא מתנגד גם לכוונת השב"ס לחלק אותות גבורה לנספים משורותיו, ואף פנה לנציב השב"ס בעקבות פרסום בנושא. "אם יתקשרו אלי מחר בבוקר ויבקשו לתת לבן שלי אות גבורה, אני לא אסכים", אמר.

בעתירה נטען כי כל עוד לא ברור מי נתן הוראה לאוטובוס הסוהרים להסתובב ולא להמשיך לכיוון בית אורן, החלטה שגרמה למותם של הצוערים שנסעו בו. "אין להוציא מכלל אפשרות כי כמו שדו"ח המבקר יכול ויצביע על תפקודם המצוין של שלושת הקצינים, הוא גם יכול להצביע על כשלים כאלה ואחרים בתפקודם", נכתב.

בני המשפחות טוענים עוד, כי הענקת הצל"שים כעת יש בה כדי "לנקות" את המשטרה מכל מחדל, בשעה שהעובדה ש-44 בני אדם נספו בשריפה מלמדת על כך ש"משהו בדרך השתבש ואין המדובר בכוח עליון שלא היה ניתן לגבור עליו, ולהציל את הנספים".

מממצאי התחקיר המשטרתי שנערך בעקבות האסון עלה כי לשלושת הקצינים הייתה אפשרות למלט את עצמם מזירת האירוע, אך הם בחרו להישאר במקום כדי לסייע ולהציל את נוסעיו. לכן, בפיקוד הבכיר של המשטרה החליטו להמליץ על הענקת הצל"שים לשלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully