וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בקהיר: "שלושה מפגינים נהרגו מאש חיה"

ניר יהב

23.11.2011 / 14:00

העימותים בין כוחות הביטחון המצריים למפגינים באזור כיכר תחריר בקהיר נמשכים, ומניין ההרוגים עלה ל-40. נציבת זכויות האדם של האו"ם קראה למצרים לחדול מ"השימוש המופרז בכוח"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

קהיר בוערת: רשת אל-ג'זירה דיווחה בצהריים (רביעי) כי העימותים בין כוחות הביטחון המצרים לבין המפגינים התחדשו באזור הרחוב מוחמד מחמוד הסמוך לבניין משרד הפנים ולכיכר תחריר. גורמים מצריים דיווחו לסוכנויות הידיעות כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו מאש חיה שירו לעברם כוחות הביטחון בקהיר. עד כה נהרגו כ-40 בני אדם בהפגנות המתקיימות זה היום השישי ברציפות בכיכר תחריר נגד המועצה הצבאית העליונה. משרד הבריאות המצרי הודיע כי מניין ההרוגים הרשמי בעימותים עומד על 32 ומספר הפצועים ל-871, אולם לפי נתוני גורמי רפואה במדינה, המספרים גבוהים יותר.

עימוים בין מפגינים לכוחות הביטחון בכיכר א-תחריר בקהיר, 23 בנובמבר 2011. רויטרס
עד כה נהרגו כ-40 בני אדם בהפגנות המתקיימות זה היום השישי ברציפות/רויטרס

במקביל, המשיכו הלילה המהומות להתפשט לערים נוספות במדינה, ואדם אחד נהרג בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון בעיר החוף אלכסנדריה - ההרוג הראשון מחוץ לקהיר בגל המהומות הנוכחי. הפגנות דומות נערכות גם בערים פורט סעיד, איסמעיליה וסואץ שבחצי האי סיני.

ראש נציבות האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי, קראה היום לקיים חקירה עצמאית לבירור האלימות במצרים, והוסיפה כי היא מגנה את הריגתם של אזרחים בידי כוחות הביטחון. "אני מפצירה ברשויות במצרים לשים קץ לשימוש המפורז בכוח נגד המפגינים בכיכר תחריר ובשאר המדינה", אמרה פילאי, "ובכלל זה השימוש הבלתי הולם בגז מדמיע, בכדורי גומי ובתחמושת חיה". עוד הוסיפה כי "פעילות הצבא וכוחות הביטחון אינה מסייעת למעבר המורכב של המדינה לשלטון דמוקרטי, אלא רק מסבכת את המצב ומלבה את האלימות".

ההפגנה הגדולה במצרים , כיכר תחריר, נובמבר 2011. רויטרס
המהומות התפשטו לערים נוספות/רויטרס

לאחר ההחלטה אתמול על פירוק הממשלה והקמת ממשלת חירום, התחדשו ביתר שאת המהומות בכיכר א-תחריר וברחובות הסמוכים לה, לאחר מספר שעות בהן שרר שקט יחסי במוקדי ההפגנות. בשעות הערב המאוחרות צעדו אלפי מפגינים ברחובות העיר לעבר כיכר רמסיסי, בדרישה להפיל את שלטון המועצה הצבאית - כשהם קוראים: "איננו מפחדים, המועצה צריכה ללכת".

"טנטאווי רוצה שיישפך דם", קראה אחת המפגינות בכיכר, סלווה אימאם. "בגלל מה שהוא אמר יישפכו נהרות של דם. הייתי רוצה לומר לו: 'הוד מעלתך, חיכינו שתאמר שתשחרר אסירים, רצינו שתאמר שתדאג למפגינים הפצועים ושתעביר את הכוח לידי בית הדין לענייני חוקה, אבל עכשיו הולך להישפך דם תודה לך'". מפגין בשם חאלד סמיר הוסיף: "לא נעזוב, אנחנו כאן עד שנראה שינויים, אבל כלום לא השתנה, לא ניתן להטעות אותנו. הנשיא הקודם ניסה לשקר לעם, אבל הוא נכשל ולבסוף נענה לדרישות האנשים".

עוד בנושא:

טנטאווי: "לא נאחז בשלטון"; ההפגנות נמשכות
מצרים: תוקם ממשלת חירום, בחירות לנשיאות עד יולי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully