וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: עימות אלים בין שוטרים למפגינים בתל אביב

23.11.2011 / 4:10

לאחר הפגנת המחאה שנערכה בכיכר הבימה נגד "החוקים האנטי-דמוקרטיים" שעברו לאחרונה בכנסת, התפתח עימות אלים בין כוחות המשטרה לפעילים, שטענו כי אף רוסס לעברם גז מדמיע

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

לאחר שהפגינו בכיכר הבימה בתל אביב נגד "החוקים האנטי-דמוקרטיים" שעברו לאחרונה בכנסת, התעמתו מאות מפגינים עם כוחות המשטרה, חסמו כבישים וקראו קריאות בעד הדמוקרטיה ונגד הממשלה. לטענת הפעילים, במהלך העימות האלים עם המשטרה, נורה לעברם גז מדמיע. כמו כן, המשטרה עצרה תשעה מפגינים, אחד מהם בחשד שיידה ביצים לעבר שוטרים.

המפגינים הביעו גם זעם רב על נער שנעצר בידי השוטרים וסירבו להתפנות עד שהוא לא ישוחרר. "צר לנו על אי הנוחות, אבל כנראה שבלי שיהיה לא נוח שום דבר לא יזוז פה", פנה אל המצלמה יגאל רמב"ם, ממובילי המחאה החברתית, שנכח בהפגנה, "אז אם אתם צופים בנו עכשיו, בשידור ישיר או לא, תגיעו לכאן - קינג ג'ורג' פינת בורוכוב - יש פה ילד אחד שחטף מכות משוטרים והוא עצור. בואו לפה לשחרר אותו. צאו מאזור הנוחות שלכם".

הפגנה למען חופש הביטוי בעקבות חוק לשון הרע, נובמבר 2011. דרור עינב
העימותים בין כוחות המשטרה למפגינים, אמש/דרור עינב

משסירבו השוטרים לשחרר את הנער המשיכו המפגינים בקריאות לעברם כגון: "מדינת משטרה" ו-"אם נבו לא ישתחרר – עד הבוקר נישאר". לדבריו של אחד השוטרים כי הנער ייחקר בתחנת המשטרה ורק אחר כך ישוחרר, השיבו המפגינים כי "אין שום סיבה להחזיק אותו. אף אחד מאתנו לא זז בלי הילד". יוסי, אחד המפגינים, סיפר כי "עמדנו ליד הניידת, הגיע מפקד הכוח ניסים דאודי, ובלי לומר מילה התחיל להרביץ באגרופים לי וליגאל רמב"ם. יגאל רמב"ם קיבל נגיחה עם קסדה לפנים. ניסים דאודי אמר: 'אם לא תזוזו, נעצור אתכם'. הוא שבר לי שן ואחר כך המשיך".

המשתתפים בהפגנה אמש מחו, בין היתר, על חוק לשון הרע שעבר ביום שני בכנסת בקריאה ראשונה וכן על החוקים שנועדו להגביל את בית המשפט העליון ואת התרומות לעמותות. בדברים שנשא ח"כ והעיתונאי לשעבר, ניצן הורוביץ (מרצ), בהפגנה הוא האשים את הממשלה בכך שהיא מנסה להשתיק את המיעוט וכינה את שורת החוקים שעברו אתמול בהצבעות הכנסת "פשיסטיים". עוד אמר הורוביץ כי "בג"ץ לא פוגע בביטחון, בג"ץ הוא הביטחון" וכי "הדג מסריח מהראש והראש הוא נתניהו". לטענת הורוביץ החקיקה נועדה "להשתיק את המחאה החברתית של הקיץ האחרון".

עוד בנושא:
תשעה נעצרו בהפגנה למען חופש הביטוי בתל אביב
משפטנים: ”העיתונות איננה עבריין מין שצריך לסרס”
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק לשון הרע

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully